گاردین: آینده‌ای مبهم در انتظار قاره اروپا/ افزایش اختلافات و جدایی میان کشورها

بحران مالی، افزایش تعداد پناه‌جویان، حملات تروریستی و تحولات انگلیس آینده اروپا را در حاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت نشریه گاردین؛ وقایع اخیر اروپا گروه‌ها، احزاب و تفکرات جدید بسیاری در زمینه آینده این قاره ایجاد کرده است. این گروه‌ها به زودی سطح جدیدی از تفکرات و ایدئولوژی را در کشورهایشان مطرح خواهند کرد و آینده اروپا را تحت تأثیر قرار خواهند داد.


یکپارچه سازان

"ولفگانگ شوبل،" وزیر اقتصاد آلمان، با ارائه طرحی با انضباط مالی شدید، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن را برای آینده اقتصاد اتحادیه اروپا و تثبیت یورو ارائه داده است.
اشخاصی همانند  "گای ورهوفستات،" نخست‌وزیر سابق بلژیک، خواستار جایگزینی اتحادیه اروپا با فدراسیونی از کشورهای اروپایی شده‌اند. وی در این باره اظهار کرد: "یک فدراسیون قدرتمند اروپایی باید جایگزین اتحادیه ضعیف و فلج فعلی کشورهای اروپایی شود. قوانین فعلی اتحادیه به این معناست که ما با سرعت آهسته‌ترین کشور عضوِ اتحادیه حرکت می‌کنیم و از سکون خارج نمی‌شویم." وی در ادامه خواستار اتحاد نیروهای دفاعی اروپا، سیاست‌های خارجی مشترک، دولت متحد و خزانه‌داری کوچک اما توانمند برای این قاره شد.


مصلحت اندیشان
"آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان ایجاد تغییرات از راه معاهدات را کنار گذاشته است. وی اظهار کرده اروپا نیاز دارد تا خط قرمزها را کنار گذاشته و مشاغل بیشتری ایجاد کند. او معتقد است: "هدف اصلی باید این باشد که به شهروندانمان نشان دهیم چرا بعضی از کارها را انجام می‌دهیم. مشکل ما در خصوص کم یا زیاد بودن قوانین نیست، بلکه در مورد ایجاد اهداف دقیق‌تر است."

"مارک روته،" نخست‌وزیر هلند در حمایت از مرکل اظهار کرده است: "اکنون زمان انجام اقدامات افراطی یا درگیر شدن در مسائل ایدئولوژیک در خصوص اتحاد کلی قاره یا استقلال کشوری نیست." وی اصرار دارد که کشورها باید در مواقع نیاز با یکدیگر متحد شوند و در صورت امکان به‌صورت مستقل عمل کنند. 


توسعه‌طلبان

کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، یونان و پرتغال خواستار کاهش محدودیت‌های اتحادیه اروپا و امکان ایجاد تغییرات گسترده‌تر هستند. "ماتئو رنتسی،" نخست‌وزیر ایتالیا دراین‌باره اظهار کرد: "رشد و سرمایه‌گذاری بیشتر، ریاضت و دیوان‌سالاری کمتر؛ این پیشنهاد‌هایی است که ما برای دو سال آن‌ها را ارائه داده‌ایم." توسعه‌طلبان اروپا می‌گویند نبود رشد اقتصادی این اتحادیه را رو به نابودی کشانده است.


بدبینان و شکاکان

کشورهای مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک بیشترین نظرات را در این بخش ارائه  داده‌اند. " ویکتور اوربان،" نخست‌وزیر مجارستان دراین‌باره اظهار کرده است: "ما باید به این نتیجه برسیم که کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مسیر این اتحادیه را مشخص می‌کنند و نه سازمان‌های موجود در آن. اتحادیه اروپا در بروکسل واقع نشده، بلکه در 27 پایتخت قرار دارد."


عوام گرایان

احزابی در کشورهای مختلف اروپا که در واقع طرفدار خروج از این اتحادیه هستند. در این میان می‌توان به حزب راست‌گرای افراطی "جبهه ملی" در فرانسه، " آلترناتیو برای آلمان" و احزاب دیگری در ایتالیا اشاره کرد. این احزاب بیشتر به دنبال خروج کامل از اتحادیه اروپا هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار