انقباض اقتصاد انگلیس پس از همه‌پرسی برکسیت

تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، اقتصاد این کشور را دچار افول کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، نخستین اطلاعات مهم آماری  بعد از رأی دادن (مردم) انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، نشان می دهد اقتصاد این کشوردچار افول شده است.

 در تازه ترین بررسی ها، از ششصد و پنجاه شرکت خدماتی انگلیس درباره فعالیت هایشان پرسیده شد و بیشتر آنها پاسخ دادند سطح فعالیت هایشان (پس از برگزاری همه پرسی در زمینه خروج از اتحادیه اروپا) کاهش یافته است. 

محمد والجی، خبرنگار شبکه از لندن گزارش داد «ترزا می،» نخست وزیر انگلیس، لحظاتی پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس حزب محافظه کار انگلیس گفت: «برکسیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) دقیقاً به همین معنای (خروج از اروپا) است و ما این را به یک موفقیت تبدیل می کنیم. 

با وجود این، تازه ترین بررسی ها نشان می دهد تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا احتمالاً آنگونه که «ترزا می» امیدوار بود، موفقیت آمیز نبوده است. شرکت پژوهشی «آی اچ اس مارکت»  IHS Markit به تازگی  اطلاعاتی منتشر کرد که نشان می دهد  شاخص مدیران خرید (PMI) انگلیس در ماه ژوئیه امسال، برابر با چهل و هفت ممیز هفت دهم است و به کمترین سطح خود از ماه آوریل سال 2009 میلادی رسیده است. این رقم نگران کننده است، زیرا در شاخص مدیران خرید، هر عددی زیر پنجاه نشانه انقباض و کوچک شدن اقتصاد است. این بدین معنا است که گرچه انگلیس فعلاً دچار رکود نشده، اما ممکن است در آینده با رکود مواجه شود. 

رادنی شکسپیر، تحلیلگر سیاسی و اقتصادی گفت:« آنچه هم اکنون می بینید نشانه های کوچک از سیر نزولی در آینده است. این روند احتمالاً بین پانزده تا بیست سال ادامه خواهد داشت و (رکود) عمیق تر خواهد شد. حاکمان سیاسی می گویند نگران نباشید، ما از عهده حل آن (مشکل) بر می آییم؛ اما آنها نمی توانند چنین کاری کنند و به رهیافت اقتصادی تازه نیاز دارند.»
افول اقتصادی انگلیس، کارشناسان اقتصادی و حتی فیلیپ هاموند وزیر خزانه داری جدید این کشور را نگران کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار