یاهو مشتری 5 میلیارد دلاری پیدا کرد

رسانه‌ها از احتمال خرید یاهو از سوی بزرگترین شرکت مخابراتی آمریکا خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، شرکت مخابراتی «ورایزون» به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی آمریکا به دنبال خرید شرکت یاهو است.

طبق گزارشها، مقامات ارشد این دو شرکت روز جمعه، مذاکراتی را در این خصوص با یکدیگر داشته اند. در این گزارش‌ها، رقم مورد توافق برای خرید این شرکت، 5 میلیارد دلار عنوان شده است. 

شرکت یاهو در سالهای اخیر نتوانسته است سوددهی خود را در حوزه‌های کاری مختلف حفظ کند. «مریسا مایر»، مدیر اجرایی این شرکت، نیز که سال 2012 سکان هدایت یاهو را برای بازگرداندن آن به روزهای اوج در دست گرفت، تاکنون موفقیت چندانی در این زمینه نداشته است.

در سالهای گذشته، نامهای مختلفی به عنوان خریدار شرکت یاهو در رسانه‌های مختلف ذکر شده است. ارزش سهام این شرکت در بازار در روزهای اوج فعالیت آن، بالغ بر 125 میلیارد دلار بود؛ اما مقامات این شرکت اکنون اعلام کرده‌اند کلیه پیشنهادهای بالاتر از 5 میلیارد دلار را بررسی می‌کنند.

گفته می‌شود شرکت مخابراتی ورایزون قصد دارد با خرید یاهو و ادغام آن با ای‌اوال (AOL) به یک رقیب جدی برای گوگل و فیس‌بوک تبدیل شود. 

ورایزون سال گذشته نیز شرکت اینترنتی ای‌اوال که مانند یاهو با دوران اوج خودش فاصله گرفته بود را به مبلغ 4.4 میلیارد دلار خریداری کرد و با این معامله، مالکیت سایت‌های خبری معروفی مانند هافینگتن پست، تکنورانچ و انگجت را نیز در اختیار گرفت.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار