شیوع نگران کننده عفونت بیمارستانی در ایران !

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران گفت: شیوع عفونت های بیمارستانی در ایران نگران کننده است و باید برای پیشگیری از آن راهکارهایی اندیشید.

شیوع نگران کننده عفونت بیمارستانی در ایران !به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر پژواک خاکی دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران اظهارداشت: میکروارگانیسم هایی که موجب ایجاد عفونت های بیمارستانی می شوند به شدت در برابر انواع آتنی بیوتیک ها مقاوم هستند به همین دلیل پیشگیری از آنها بسیار ضروری است.
 
وی افزود: عفونت های بیمارستانی در تمام بخش های بیمارستان وجود دارد اما در بخش مراقبت های ویژه، کودکان و سالمندان شیوع بیشتری دارند و به راحتی می تواند از طریق فرد، محیط و فاضلاب به افراد دیگر در جامعه منتقل شود.
 
دبیر علمی هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران در ادامه با بیان اینکه عفونت های بیمارستانی در تمام دنیا به یک مسئله مهم تبدیل شده است، اظهارداشت: شیوع عفونت های بیمارستانی در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر گزارش شده اما نسبت به کشورهای در حال توسعه از شیوع بالایی برخوردار است.
 
وی با تاکید براینکه شیوع عفونت های بیمارستانی در ایران نگران کننده است، گفت: انتقال این عفونت ها در جامعه به شدت خطرناک است.
 
خاکی با اعلا اینکه هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران از دوم تا چهارم شهریور ۹۵ در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود، افزود: در این کنگره از محققین و دانشمندان برجسته داخل و خارج از کشور دعوت بعمل آمده است.
 
منبع:مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار