احیای صنعت در حد حرف باقی مانده است

یک کارشناس اقتصادی گفت:در حال حاضر در کشور ما 20درصد صنایع فعال هستند و 80درصد زمین گیرشدند و احیای صنایع فقط در حد حرف باقی مانده است.

رسول خضری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت وکشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صحبت های معاون امور صنایع وزارت صنعت و معدن و تجارت، درخصوص احیای 10 هزار واحد تولیدی درکشور افزود:  نبود سرمایه گذاری درکشور و اختصاص نیافتن تسهیلات از عواملی است که سبب شده صنعت و تولید دچار رکود شوند.

وی ادامه داد: در واقع بحث بروکراسی اداری نیز مانع از راه اندازی کسب و کار می شود و همین عامل هم موجب شده افراد تمایل به کارآفرینی و ورود به عرصه تولید و صنعت را نداشته باشند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه عنوان کرد: در بحث سرمایه گذاری خارجی نیز وجود بروکراسی های دست و پاگیر اداری سرمایه گذاران را دلسرد می کند.

وی اظهار داشت:در حال حاضر در کشور ما 20درصد صنایع فعال هستند و 80درصد زمین گیرشدند و احیای صنایع فقط در حد حرف باقی مانده است.

خضری در ادامه از برنامه ریزی و اصلاح ساختار دراین زمینه گفت:باتوجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل،باید با برنامه ریزی بلندمدت بدنبال احیای تولید و صنعت باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار