کرمان؛

آموزش مقابله با تب برفکی در لنگر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت:طی یک دوره آموزشی دامداران روستای لنگر علیه یماری تب برفکی آموزش داده شدند.

آموزش مقابله با تب برفکی در لنگربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی دامپزشکی، دکتر مهدی رادمهر افزود :با توجه به اینکه تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی بسیار واگیردار دام است و باعث ضرر و زیان اقتصادی زیادی به پرورش دهندگان می شود لذا برنامه ریزی صورت گرفت که طی یک دوره آموزشی- ترویجی دامداران روستای لنگر با این بیماری و راه های مقابله با آن آشنا شدند.

وی در ادامه گفت:این کلاس آموزشی توسط دکتر سیدسجاد حسینی نسب کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان و با حضور دامداران و اعضای شورا و دهیاری و در محل مسجد روستا برگزار گردید.

در این دوره در خصوص علائم و عوارض بیماری تب برفکی، راه های پیشگیری از ابتلا دام ها ، واکسیناسیون به موقع دام ، رعایت شرایط قرنطینه ای و بهداشتی در نقل و انتقال دام توضیحاتی داده شد.

دکتر رادمهر خاطرنشان کرد: این شبکه با توجه به ظرفیت هایی که دارد دوره های آموزشی مختلفی را در طول سال در راستای پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء بهداشت دام برگزار و از تمامی ظرفیت های کارشناسان این شبکه و دامپزشکان بخش خصوصی در این زمینه استفاده می نماید.

تب برفکی درصورت عدم درمان منجر به تلف شدن دامها در سطح وسیع می شود
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار