درگیری لفظی طرفداران داعش و مردم آلمان در مراسم یادبود قربانیان حمله مونیخ

به تازگی ویدئویی منتشر شده است که درگیری طرفداران داعش و جمعی از عزاداران را در مراسم یادبود قربانیان حمله مونیخ نشان می‌دهد.

درگیری لفظی طرفداران داعش و مردم آلمان در مراسم یادبود قربانیان حمله مونیخ
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی "بریت‌بارت"، به تازگی ویدئویی منتشر شده است که درگیری لفظی طرفداران داعش و جمعیت عزادار را در مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی مونیخ آلمان، نشان می‌دهد. در این گزارش، با انتقاد از بی‌تفاوتی پلیس به این صحنه، آمده است: نیروهای پلیس حاضر در صحنه اظهار داشتند اجازه دخالت در این درگیری را ندارند. 

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید: رسانه‌های آلمان تنش بوجود آمده در این مراسم را پوشش ندادند و خبر مربوط به آن را یک روزنامه ایتالیایی منتشر کرد.

در ویدئوی منتشر شده، گروهی از جوانان - که به گزارش این روزنامه از طرفداران داعش هستند-  شروع به سر دادن شعارهای مذهبی می‌کنند. یک مرد تنومند آلمانی که با شنیدن این شعارها خشمگین شده است، ابتدا از نیروهای پلیسی که تنها نظاره‌گر هستند، انتقاد می‌کند و سپس به سمت طرفداران داعش می‌رود و آن‌ها را هدف فحاشی قرار می‌دهد. پس از آنکه دو آلمانی دیگر نیز در واکنش به شعارهای مذهبی این گروه از جوانان، اقدام به فحاشی می‌کنند و از افسران پلیس‌ حاضر در صحنه می‌خواهند آن‌ها را ساکت کند، این نیروها برای اجتناب از درگیری فیزیکی، میان دو گروه متخاصم قرار می‌گیرند؛ اما، کسی بدلیل تشنج ایجادشده بازداشت نمی‌شود. 

ساعت 6 عصر روز جمعه، یک جوان مسلح در مرکز خرید «المپیای» شهر مونیخ آلمان در حالیکه با صدای بلند شعارهایی سر می‌داد ناگهان بی‌هدف به سوی مردم شلیک کرد. این فرد که گفته می‌شود یک جوان هجده ساله آلمانی- ایرانی به نام «علی سنبلی» بود در این تیراندازی، 9 نفر را کشت و 16 نفر را زخمی کرد. 


انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار