در پی اعتراض ایران به درز اطلاعات خود از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی؛

آژانس: با تهران به شدت مخالفیم؛ هرگز اطلاعات ایران را افشا نکرده ایم!

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای هرگونه درز اطلاعات تهران از سوی این نهاد را به شدت رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نامه  جمهوری اسلامی ایران در خصوص  افشای اطلاعات مرتبط با فعالیت های این کشور را دربافت و پاسخ محکمی به تهران ارسال کردیم.

در بیانیه آژانس آمده است: سازمان انرژی اتمی به شدت با نامه انتقادی تهران که به درز اطلاعات هسته ای این کشور از سوی این نهاد اشاره دارد، مخالف است. 

بر این اساس، پس از انتشار سلسله گزارش های خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره ابعاد برنامه هسته ای تهران، جمهوری اسلامی ایران در نامه ای اعتراض خود را در این باره به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارسال کرد. اطلاعات افشا شده مرتبط با برنامه بلند مدت هسته ای ایران بوده است. 


در همین خصوص بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: «نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به درز اسناد محرمانه برنامه بلندمدت هسته‌ای ایران یادداشت اعتراضی به آژانس ارائه کرد.» کمالوندی افزود: «بخش‌هایی منتشر شده که محرمانه بوده و قرار بوده محرمانه بماند. تلقی ما این است که از آژانس درز کرده است.» 

روز شنبه هفته گذشته نیز علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در یک گفت‌وگوی خبری گفت: «ما از آژانس خواسته‌ایم که این برنامه محرمانه بماند و دلیلی ندارد که همگان بخواهند از آن مطلع شوند.»

تنها در یک مورد آسوشیتدپرس مدعی شد سندی محرمانه که به رویت این خبرگزاری رسیده نشان می‌دهد محدودیت‌های کلیدی در برنامه هسته‌ای ایران، اندکی بیش از یک دهه بعد، کاهش خواهند یافت. اعلام این خبر موجی از انتقادها را در میان مقامات سیاسی به خصوص مقامات آمریکایی نسبت به توافق هسته ای در پی داشت. پیشتر نیز این خبرگزاری اطلاعات زیادی درباره مذاکرات فروش آب سنگین میان ایران و روسیه، همکاری های محرمانه ایران و آژانس و نیز ابعاد فعالیت های بلند مدت هسته ای تهران منتشر کرده بود. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی این دوشنبه (4 مرداد) نامه ای از ایران دریافت کرد که در آن به فاش شدن یک سند و همچنین احتمال درز بخش هایی از اعلامیه اولیه ای که ایران در اجرای پروتکل الحاقی در اختیار آژانس قرار داده، اشاره شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
جناب آقای آژانس من از طرف نگارنده نامه ازتون معذرت میخوام و یک تف جانانه نثار روی مبارکتون میکنم. امیدوارم که به نحو احسن نوش جونتون بشه. ببخشین خاطر مبارکتون آزرده گردین. ما خودمون عمدا اسرار خودمون رو در اختیار بیگانه ها میذاریم تا وجهه قابل اعتماد شما رو بهش به قول بچه ها گفتنی اساسی گند بزنیم. البته که شما جاسوسای کار کشته ای هستین و ما مطمئنیم که اسرار ما رو جز به سیا و موساد و چند ده سازمان جاسوسی دیگه به هیچ جا نمیدین. مطمئنا اون بی شرفها که شما بهشون اعتماد کردین به اعتماد شما خیانت کردن و اسرار رو منتشر کردن. باز هم به عنوان معذرت خواهی و تشکر از راز داریتون از طر همه ایرانیعا از ضغیر گرفته تا کبیر عرض میکنم تففففففففففففففف به اون روی بی حیاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
آژانس خوب است به جای مخالفت با اعتراض ایران بگردد ، سوراخ نفوذی را پیدا کند . بالاخره اطلاعات درزکرده است . مثل همیشه درز اطلاعات مربوط به کشورهای مستقل از آمریکا از ناحیه اژانس صورت گرفته و می گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
زرشک هسته داره باغالی دسته داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
پس رویترز علم غیب داره حتما
Iraq
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
نه کی گفته شما افشا کردید اون که به شما داده باید میگفت آزانس توانایی و صلاحیت نگهداری اطلاعات ایران را نداره ولی شاید اون موقع به فکرچیز دیگه ای بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
زرشک این هم از جواب آژانس به دولت مردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
زرشک این هم از جواب آژانس به دولت مردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
خخخ اینطوری ندیده بودم بابا خودمون میخواییم فاش کنید چرا نمیکنید
آخرین اخبار