اصفهان؛

رونمایی از 20 کتاب پژوهشی در مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل شهرداری اصفهان

رئیس مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل شهرداری اصفهان گفت: این مرکز تلاش دارد حداقل 20 عنوان کتاب پژوهشی را با حضور مدیران استانی و کشوری رونمایی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید فرهمند  درخصوص مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: تأسیس خانه ملل که وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری است به سال 84 برمی‌گردد.

وی افزود: از سال 84 که این مرکز تاسیس شد تا سال 94 مدیران خوبی در این مرکز به مردم خدمت می‌کردند، اما از سال 95 مدیریت مرکز اصفهان‌شناسی جای خود را به تیم جوان و تفکرهای بسیار جدید داد که از ابتدای سال در این مرکز فعالیت ‌بسیار جالبی انجام گرفته است.

رئیس مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل شهرداری اصفهان در رابطه با اصفهان‌شناسی تصریح کرد: حوزه اصفهان‌شناسی بیشتر رویکرد تاریخی دارد که در این گروه جوان، اصفهان شناسی به حوزه‌های بیشتر هنر گسترش‌یافته است.

وی تأکید کرد: نشست‌هایی که از سوی این مرکز برگزار شد نشان می‌دهد که این مرکز از ابتدای سال به هنرهای سینما، معماری، فرهنگ‌عامه و حوزه جغرافیا توجه ویژه‌ای داشته است و در این مرکز تلاش بر این است که رجال و مفاخر زنده اصفهان که میراث فرهنگی زنده هستند در این مرکز تجلیل و تکریم شوند.

فرهمند در ادامه عنوان کرد: اصفهان قابلیت‌های بسیار بزرگی در عرصه‌های مختلف هنر دارد که مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل شهرداری تلاش می‌کند تا قطره‌ای از این اقیانوس هنرها را به مردم اصفهان معرفی کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال نشست‌های تخصصی برای شهروندان برگزار شده است که مردم از آنها استقبال بسیار خوبی کرده‌اند، هم‌چنین شهروندان از کارگاه‌های اصفهان‌شناسی استقبال بسیار خوبی داشتند که این مرکز را برای برگزاری نشست‌های بیشتر از این دسته، امیدوار کردند.

رئیس مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این مرکز تلاش دارد هفته چهارم شهریورماه و هفته اول مهرماه حداقل 20 عنوان کتاب پژوهشی اعم از حوزه‌های هنر، تاریخ و معماری را با حضور مدیران استانی و کشوری رونمایی کند.

وی در رابطه با نشست‌های برگزار شده، گفت: از ابتدای سال 4 نشست تخصصی برگزار شده که نشست سوم این مرکز در دو روز برگزار شد و در این نشست پیشکسوتان مستندسازی کشور حضور داشتند که با جلسات نقد و بررسی این نشست را برگزار کردند.

فرهمند اظهار کرد: این نشست‌ها ضمن اینکه انگیزه و علاقه به هنرها را در جوانان ایجاد می‌کند، اطلاعات تخصصی دسته اولی را هم برای برخی از پژوهشگران فراهم می‌کند و جرقه‌هایی برای پژوهشگران ایجاد می‌کند تا بدانند اولویت‌های مطالعه اصفهان شناسی چگونه است.

وی تصریح کرد: در این نشست‌ها سعی می‌شود تا دستاوردهای اصفهان‌شناسی به شهروندان اصفهانی معرفی شود تا اهمیت والای اصفهان‌شناسی برای افراد علاقه‌مندان روشن شود.

رئیس مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل شهرداری اصفهان در پایان عنوان کرد: شهروندان اصفهانی می‌توانند از سایت رسمی مرکز اصفهان‌شناسی به آدرس www.cois.ir از زمان برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها مطلع شوند که در آینده نزدیک این سایت به زبان انگلیسی هم ترجمه می‌شود تا مردم در نقاط مختلف جهان از این برنامه‌ها استفاده کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.