پای لنگ اجرای قوانین درمبارزه باقاچاق کالا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تمامی زیرساخت های قانونی لازم برای مبارزه باقاچاق کالا و ارز فراهم شده و عدم اجرای این قوانین موجب ورود حجم وسیع قاچاق به درون کشور شده است.

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به عزم جدی دولت و مجلس برای مبارزه با مافیای قاچاق کالا در کشور اظهار داشت: کالای قاچاق از راه های مختلفی به داخل کشور ورود پیدا می کند به طوری که بخشی از قاچاق از طریق مبادی غیرقانونی و خارج از نظارت گمرک و سایر اقلام نیز از طریق واردکنندگانی که مجوزی برای ورود یک کالا دارند و درکنار ورود کالای قانونی سایر مواردی که دارای مجوز نیستند را نیز وارد می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: نوع دوم ورود کالای قاچاق صدمات بیشتری را به اقتصاد و تولید کشور وارد می‌کنند و دستگاههای ناظر باید تمام سعی خود را به کار گیرند تا به طور قاطع بتوانند با ورود کالا از راه های قانونی مبارزه کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:تمامی زیرساخت های قانونی لازم برای مبارزه باقاچاق کالا و ارز فراهم شده و عدم اجرای این قوانین توسط دستگاههای اجرایی ذیربط موجب شده تا شاهد ورود حجم وسیع قاچاق وفلج شدن اقتصاد باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای نواقصی هست،بیان کرد:به نظر می رسد مشکل اصلی درعدم اجرای صحیح این امر قانون است و درصورت ارائه لوایح برای تکمیل قانون مربوطه توسط نهادهای اجرایی دولت، مجلس شورای اسلامی ازآن استقبال خواهد کرد.

سبحانی با اشاره به اینکه جلوگیری از قاچاق کالا نیازمند همکاری همه دستگاه های کشور است اذعان داشت: دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی، مبارزه با قاچاق کالا را از حالت شعاری خارج و شاهد آن بودیم که در سه سال گذشته با تلاش جدی و فراهم کردن زیرساخت های قانونی سعی در ریشه کنی این موضوع داشته اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درپایان تاکید کرد: ازپیامدهای اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تقویت زیرساخت های صنعت و تولید در کشور، مهار تورم و رکود و ایجاد رغبت برای صنعتگران و کار آفرینان است.


انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، قاچاق کالا ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار