تظاهرات ترک‌های مقیم آلمان در حمایت از اردوغان+عکس

جمع کثیری از هواداران «رجب طیب اردوغان» امروز با تظاهرات در یکی از شهرهای آلمان حمایت خود را به رئیس جمهور ترکیه نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دیلی میل، جمعیتی متشکل از 50 هزار تظاهر کننده حامی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، بعدا ظهر شنبه با حضور در خیابان‌های شهر کلن آلمان حمایت خود را از رئیس جمهور کشورشان نشان دادند.

هواداران اردوغان با تکان دادن پرچم ملی ترکیه، تصاویر و تابلوهایی را در حمایت از وی و دموکراسی و نفی کودتاگران به نمایش گذاشتند.

تظاهرات ترک‌های مقیم آلمان در حمایت از اردوغان
«عاکف کاگاتی قلیچ» وزیر ورزش و جوانان ترکیه حاضر در مراسم امروز به خبرنگاران گفت: ما این جا حاضر شده‌ایم زیرا هموطنان ما در آلمان مدافع دموکراسی و علیه کودتای نظامی هستند.

بر اساس این گزارش، حدود سه میلیون ترک در آلمان زندگی می کنند و 60 درصد آن‌ها در آخرین دور انتخابات ترکیه به حزب حاکم «عدالت و توسعه» رای دادند.

از نکات حائز اهمیت در این تظاهرات باید به حضور 3000 نیروی پلیس و شکایت مقام‌های ترکیه از تصمیم دادگاهی در آلمان در ممنوعیت پخش سخنرانی از راه دور رجب طیب اردوغان برای هوادارانش در تجمع شهر کلن آلمان اشاره کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار