یزد؛

تغییر سرنوشت استان یزد باثبت بافت تاريخی

سرنوشت استان یزد باثبت بافت تاريخی در سطح کشوری و جهانی تغییر می کند.

سيدحسينی اين جلسه را مهمترين جلسه معاونت عمرانی استانداری ذکر کرد و ثبت بافت تاريخی شهر يزد را پر اهميت ترين اتفاق استان برشمرد.
 
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری يزد در ادامه تصريح کرد: ثبت جهانی بافت تاريخی شهر يزد می تواندسرنوشت استان و شهر يزد را در سطح کشوری و جهانی تغيير دهد و يزد را به يک شهر فعال در عرصه جهانی تبديل کند.
 
محمدحسن طالبيان نيز در اين جلسه از تلاشهای مسئولان استان از جمله معاونت عمرانی استانداری يزد و اداره کل ميراث فرهنگی در جهت آماده سازی بافت و همچنين تهيه پرونده ثبت جهانی تقدير و تشکر نمود و روزهای باقی مانده تا حضور ارزيابان يونسکو در يزد را روزهای سرنوشت ساز استان خواند.

محمدمهدی شرافت مديرکل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشرگي استان يزد نيز در اين جلسه ضمن تقدير و تشکر از حضور دکتر طالبيان، به ارائه گزارش روند آماده سازي بافت تاريخی شهر يزد پرداخت و اهم موضوعات پيش رو تا حضور ارزيابان يونسکو را ساماندهی تابلوها، به خصوص تابلوهای اطلاع رساني، پاکسازی معابر اصلی از انواع ديوارنويسی و آشفتگی تاسيسات برقی و مکانيکی و نخاله های ساختمانی و روشنايی اماکن در شب و دقت نظر در خصوص مبلمان شهري فضاهای عمومی بافت دانست و از مديران شهری مرتبط در اين خصوص تقاضای همکاری و هماهنگی لازم را در اين خصوص نمود.
 
سيدمحمدرضا سيدحسيني معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری يزد، محمدمهدی شرافت مدير کل ميراث فرهنگی استان و مديران مرتبط شهری در دفتر کار معاون عمرانی استانداری برگزار شد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار