اهواز؛

تولید بیش از200هزار تن محصولات کشاورزی در شادگان

انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شادگان تولید می شود که مهمترین این محصولات گندم، خرما، برنج، انگور و... است که نقش مهمی در خودکفایی استان خوزستان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: هم اکنون سالانه بیش از ۲۵۴ هزار و۸۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی در شادگان تولید می شود.

حمید مطرودی اظهار کرد: کشاورزی به عنوان مهمترین بخش درآمدی مردم شادگان شناخته می شود به طوری که ۸۰ درصد از مردم شادگان، ۶۰ درصد آنها به صورت مستقیم و ۲۰ درصد غیرمستقیم از طریق این بخش امرار معاش می کنند.

وی اضافه کرد: انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شادگان تولید می شود که مهمترین این محصولات گندم، خرما، برنج، انگور و... است که نقش مهمی در خودکفایی استان خوزستان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان شادگان وجود دارد، اضافه کرد: بیشتر زمین های کشاورزی دراین شهرستان دیم هستند.

به گفته مطرودی، تأمین امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین وظایفی است که باید به دنبال آن بود و این مهم تنها با توجه به بخش کشاورزی محقق خواهد شد.

وی در پایان افزود: طرح توسعه بخش کشاورزی، دستیابی به اهداف قطب کشاورزی را سرعت می بخشد.
انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.