شهرکرد؛

تسهیل گری اشتغال برای معلولان، معتادان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور، از تسهیل گری اشتغال برای معلولان، معتادان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار خبر داد.

تسهیل گری اشتغال برای معلولان، معتادان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛  مهناز کاشی در همایش و کارگاه آموزشی توجیهی اشتغال معلولین منطقه 5 کشور در شهرکرد گفت: 60 درصد تسهیل گری اشتغال سازمان بهزیستی، خاص معلولان و 40 درصد خاص معتادان بهبود یافته و زنان سرپرست خانوار است.

وی افزود: شغل های ایجاد شده در این نهاد در زمینه های تشکیل گروه های همیار، خودیار، استاد شاگردی، اشتغال در مراکز غیر دولتی، فعالیت های تخصصی، اقتصادی و تولیدی است.

کاشی، با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی در این زمینه، اضافه کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد نیازمند حمایت بخش خصوصی و همچنین گسترش حمایت خیران است.

وی اظهار داشت: مدل توانمندسازی و ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار در قالب تشکیل گروه های همیار و خودیار زنان سرپرست خانوار است که این گروه ها با شناسایی توانمندی های زنان سرپرست خانوار تشکیل می شود.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هم اکنون گروه های خودیار 15 تا 25 نفره زنان سرپرست خانوار در شمال و شمال غرب کشور به صورت پایلوت فعال شده است.

کاشی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی وظیفه سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر راهبردهای تسهیل گری اشتغال جامعه هدف را بر عهده دارد، گفت: تشویق بخش خصوصی برای همکاری و ایجاد اشتغال جامعه هدف از سیاست ها و برنامه های این نهاد است.

وی اضافه کرد: بیمه سهم کارفرمایی و یارانه ارتقای کارانه معلولان از مشوق های سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال مددجویان در بخش خصوصی است.

کاشی افزود: بر اساس قانون جامع حمایت از معلولان و مواد 21 و 22 قانون اساسی جمهوری اسلامی و برنامه پنجم توسعه، 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد قانون کار، در قبال بکارگیری جامعه هدف و به منظور مشوق حمایتی در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد.

گفتنی است: همایش و کارگاه 2 روزه آموزشی توجیهی اشتغال معلولین با حضور معاونین و کارشناسان مشارکت های مردمی و اشتغال منطقه 5 بهزیستی کشور شامل استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، فارس و ایلام، از روز گذشته 12 مرداد در شهرکرد در حال برگزاری می باشد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار