بیش از ده‌ها کل و بز در آستانه مرگ+تصاویر

بر اثر گرمای شدید هوا و خشکسالی در ارتفاعات جنوبی کهورستان یک چشمه طبیعی آبدهی خود را از دست داده و به باتلاق تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در منطقه کهورستان شهرستان بندر خمیر هرمزگان کل و بزها و سایر جانوران وحشی هر روز طبق عادت برای نوشیدن آب به سراغ این چشمه می آیند اما به دلیل خشک شدن چشمه موفق به خوردن آب نمی شوند.

بیش از ده‌ها کل و بز در آستانه مرگ

در این بین جانوران ضعیف تر مخصوصا بزغاله ها به دلیل تشنگی بیش از حد و کمبود آب در گل و لای اطراف چشمه گرفتار شده و جان خود را از دست می دهند.

تاکنون لاشه یک بزغاله وحشی و یک بزغاله نیمه جان توسط همیاران محیط زیست در کنار چشمه مشاهده شده است.

همیاران محیط زیست پس از دادن آب به بزغاله نیمه جان، آن را به اداره محیط زیست بندر خمیر تحویل دادند اما تلاش محیط بانان برای زنده نگه داشتن بزغاله بی نتیجه بوده و این بزغاله ساعاتی بعد جان خود را از دست داد.

بیش از ده‌ها کل و بز در آستانه مرگ

همچنین بر اساس مشاهدات همیارن محیط زیست، تعداد زیادی انواع پرندگان وحشی بخصوص تیهو در گل و لای کنار چشمه ازبین رفته اند.

طی روزهای گذشته کارشناسان و محیطبانان بندر خمیر از این چشمه خشک شده بازدید کرده اند.

بیش از ده‌ها کل و بز در آستانه مرگ

با توجه به اینکه نزدیک ترین چشمه طبیعی چندین کیلومتر با این چشمه فاصله دارد، نجات حیات وحش منطقه نیازمند حدود ۴ کیلومتر لوله کشی از نزدیک ترین چشمه ی طبیعی به این چشمه است.

همچنین به دلیل صعب العبور بودن منطقه امکان انتقال آب بوسیله تانکر و خودرو به ارتفاعات وجود ندارد.


بیش از ده‌ها کل و بز در آستانه مرگ

حیات وحش این منطقه به شدت تشنه بوده و نیازمند آب هستند و در صورت عدم رسیدگی به موقع ، باقیمانده کل و بزها و سایر جانوران وحشی بر اثر تشنگی ازبین خواهد رفت.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.