زاهدان؛

۲۷ میلیون پاکت شیر در مدارس سیستان و بلوچستان توزیع شد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲۷ میلیون پاکت شیر در مدارس سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛علیرضا نخعی افزود: برنامه توزیع شیر در مدارس به صورت رایگان با هدف کاهش سوء تغذیه و فقر، اصلاح الگوی مصرف و داشتن جامعه‌ای سالم در مدارس استان اجرا می‌شود و طی 2 سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در یکسال گذشته 27 میلیون پاکت شیر در 45 وعده در مدارس استان توزیع شده است، گفت:  سهمیه شیر اختصاصی در 3 سال گذشته در  12 وعده و 2 سال گذشته در  33 وعده و سال گذشته در 45 وعده میان دانش‌آموزان  توزیع شده است.
وی افزود: بازسازی مدارس تخریبی بویژه در مناطق محروم از اولویتهای این نهاد است و در سال گذشته به مدد خیرین 600 کلاس درس تحویل شده است همچنین 2 هزار کلاس درس آسیب‌پذیر شناسایی شده که قرار است بخش عمده آن در سال جاری مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد و مابقی نیز در سال 96 به اتمام می‌رسد.
نخعی تصریح کرد: در حال حاضر در استان 6500 مدرسه داریم و تغییر در روند شاخصه‌های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان نشانه اینست که وضعیت زیرساختهای موجود مطلوب و از رشد خوبی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 9 هزار ساعت کلاس فوق برنامه برای دانش‌آموزان به صورت رایگان برگزار شده است. گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مقطع سوم متوسطه و امتحانات نهایی سال سوم درصد قبولی‌ها 7.5 درصد رشد داشته است.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: توزیع ، شیر ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار