کرمان؛

44درصد جمعیت استان روستایی است

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: 44درصد جمعیت استان کرمان روستایی است وحفظ جمعیت در روستاها بدون اهمیت دادن به زیرساخت هایی نظیر آب امکان پذیرنیست.

44درصد جمعیت استان روستایی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان وبنا به اعلام روابط عمومی شرکت آبفار استان کرمان، ابوالقاسم سیف اللهی در مراسم کلنگ زنی 7مجتمع آب رسانی شهرستان کرمان در روستای سعادت آبادگفت: در سال 35در کشور ایران 78درصدجمعیت ایران روستایی و22درصد شهری بود اما امسال جمعیت روستایی کشور24درصد و مابقی آن شهرنشین است.

وی افزود: در استان کرمان خوشبختانه 44درصد جمعیت روستایی باقی مانده است که در جنوب استان کرمان این جمعیت روستایی بیشتر از شمال استان است.

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: سال اقتصادمقاومتی است وقطعا برای توسعه واجرایی شدن مفاد اقتصاد مقاومتی کار را باید از روستاها آغاز کرد.

سیف اللهی تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها وباقی ماندن جمعیت در
روستاها باید زیرساخت هایی نظیر آب را حفظ کرد وسخت ترین کار زیرساختی در حوزه آب روستایی است.

معاون استاندار کرمان افزود:یکی از کارهای سختی که بردوش مدیران آبفار است حفظ بهداشت و کیفیت آب روستایی است که در کرمان خوشبختانه تاکنون این کار به بهترین شکل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام مدیران آبفار سابقه حضور در جهاد سازندگی و کار عمرانی در روستاها را دارند وخوشبختانه مدیرعامل آبفار استان از مدیران پیشرو در عرصه جهادی است که بادست خالی کار در روستاهارا آغاز کرده است.

سیف اللهی اظهار کرد: مدیرعامل آبفار استان در چندین شاخص رتبه دار کشوری است واعتبار101میلیاردتومانی که برای پروژه های آب رسانی در برنامه ها ذکر می شود هنوز اختصاص داده نشده و وی با ریسک پذیری کار را آغاز کرده است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار