شیوع آفت مگس زیتون در باغات

معاون فنی سازمان حفظ نباتات گفت:با توجه به شرایط آب و هوایی زراعی سال گذشته،امسال جمعیت آفات مگس زیتون دراقلیم های متفاوت افزایش می یابد.

شیوع آفت مگس زیتون در باغات
یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شیوع آفت مگس زیتون اظهار داشت:با توجه به شرایط آب و هوایی  زراعی  سال گذشته،امسال جمعیت آفات مگس زیتون دراقلیم های متفاوت افزایش می یابد.

وی افزود: در سه استان قزوین، گیلان و زنجان 80 سایت پیش آگاهی کار آفت مگس زیتون در مزارع را ردیابی می کنند که آمار تعداد مگس های شکار شده حاکی از آن است که جمعیت براساس پیش بینی ها بالاست.

ابطالی با اشاره به خسارت آفات مگس زیتون به باغات بیان کرد: هفته گذشته ستاد باغبانی با سازمان حفظ نباتات تدارک ملزومات لازم برای شارژ ایستگاه ها و سم پاشی مزارع را تهیه دیدند که طی این هفته ملزومات برای این سه استان اعزام خواهد شد.


معاون فنی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: در سه استان قزوین، گیلان و زنجان کارشناسان شبکه مراقبت بخش خصوصی با همکاری بخش دولتی آفات را ردیابی می کنند و همواره برای جلوگیری از انتقال نسل اول به دوم و تخم گذاری آفت بر روی میوه با بحث های مربوط با استفاده از کارت زرد و تله اقدام کرده و همچنین در جاهایی که آلودگی به آستانه رسیده باشد طعمه پاشی را انجام خواهیم داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار