باقری‎لنکرانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگاه روحانی باید فراتر از کلوپ‌های سیاسی باشد

عضو جبهه پایداری گفت: رئیس‌جمهور باید نگاهش فراتر از کلوپ‌های سیاسی و معطوف به کسب رضایت مردم باشد.

کامران باقری‌لنکرانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون حضور حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 اظهار داشت: از آنجایی که معمولا دوران ریاست جمهوری یک فرد در ایران 8 ساله بوده، احتمال آنکه روحانی نیز به دو دوره‌ای شدن ریاست جمهوری‌اش فکر کند قوی است.

عضو جبهه پایداری در خصوص اولویت‌های دولت در یک سال باقی مانده از فعالیتش گفت: پیشنهاد خیرخواهانه بنده به رئیس‌جمهور این است که باید نگاهش فراتر از کلوپ‌های سیاسی و معطوف به کسب رضایت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه ملت ما از مشکلات شدید اقتصادی رنج می‌برند و با فرمول نگاه به خارج از کشور نمی‌توان این مسائل را حل کرد، افزود: برای نگاه به داخل، صرفا گفتاردرمانی پاسخگو نیست، بلکه باید از ظرفیت‌های کشور استفاده‌‌ای شایسته و بایسته شود.

باقری‌لنکرانی در واکنش به میزان احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در انتخابات آتی، بیان داشت: عنوان "اصلاح‌طلب" مصداق یک جریان فکری منسجم و با چارچوب مشخص نیست، چرا که گروه‌های مختلفی را می‌بینیم که از این عنوان برای مشخص کردن نحله فکری خود استفاده می‌کنند.

عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه ذیل عنوان اصلاح‌طلبی افرادی را می‌بینیم که تعبیرشان نسبت به دولت از ابتدا رحم اجاره‌ای بود، گفت: این افراد برای رئیس جمهور خط و نشان می‌کشند که اگر رضایت ما را جلب نکنی، در انتخابات آینده از تو حمایت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی هم که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند و از اکنون روحانی را تنها انتخاب خود برای سال 96 می‌دانند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد این تشتت آرا در اصلاح‌طلبان کماکان و تا زمان انتخابات سال آتی ادامه پیدا کند و احیانا اگر همگی آنان از روحانی حمایت کنند، از فرط اضطرار و فقدان کاندیدای مورد اقبال مردمی است.

باقری‌لنکرانی در واکنش به علت حمایت برخی اصولگراها از روحانی گفت: افکار برخی اصولگرایان کاملا متفاوت با چارچوب‌های جریان اصولگرایی است.

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه زمان آن فرا رسیده است که ادبیات تقسیم‌بندی جریان‌های سیاسی کشور تغییر پیدا کند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از گروه‌های سیاسی درگیر روزمرگی‌ها شده‌اند و شاید هم چسبندگی به قدرت برای آنان جاذبه‌هایی دارد که مدام مواضع و جریان فکری و سیاسی خود را تغییر می‌دهند.

وی در واکنش به این مسئله که آیا روحانی با توجه به در دست داشتن تریبون‌های رسمی می‌تواند رقبایش را برای انتخابات سال آینده مشخص کند، خاطر نشان کرد: بر اساس سازوکارهایی که قانون اساسی پیش‌بینی کرده، آزادی عمل و حقوق کاندیداها و همچنین آحاد ملت در انتخابات تضمین شده است و قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند دخالتی در روند انتخابات داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار