مهاباد؛

سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی در سردشت

11 هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان سردشت سنددار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت گفت : تاکنون در سطح روستاها و شهرهای ربط و میرآباد این شهرستان 11 هزار جلد سند مالکیت واحدهای مسکونی صادر شده است.

کریم معروفی با اشاره به ادامه طرح سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت افزود : این طرح امسال هم ادامه دارد که با کمک اداره ثبت اسناد صورت می گیرد.

وی در خصوص بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری در شهرهای زیر 25 هزار خانوار نیز افزود : روستاییان و ساکنان شهرهای زیر 25 هزار خانوار می توانند برای استفاده از تسهیلات قرض الحسنه کم بهره بانکی با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت اظهار داشت : برای پذیرش متقاضیان اخذ تسهیلات بازسازی و نوسازی مسکن روستایی ، محدودیتی وجود ندارد و به صورت انفرادی برای هر واحد مسکونی 150 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

معروفی اضافه کرد : طرح ویژه بهسازی از سال 85 شروع شده و تاکنون با همکاری و تعامل بانک های شهرستان چهار هزار واحد مسکونی در روستاهای شهرستان و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر ربط و میرآباد سردشت بهسازی شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان طی سالجاری گفت : امسال بیش از30 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و روستاهای مرزی برای افتتاح و بهره برداری از طرح هادی در روستاهای شیوه مردان ، ساوان جدید ، دوله تو ، بیوران سفلی و قلعه رش هزینه شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت افزود : با تخصیص اعتبار مورد نیاز ، اجرای طرح هادی در این پنج روستا تا هفته دولت تکمیل شده و به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت : اجرای طرح هادی روستایی در این روستاها شامل سنگفرش معابر و پیاده روها ، هدایت آبهای سطحی ، اجرای دیوار حائل ، ساماندهی محوطه مساجد و احداث فضاهای عمومی و ویژه است.

معروفی با اشاره به تهیه و تصویب طرح هادی روستایی در همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان سردشت گفت : اجرای طرحهای تصویب شده به تخصیص اعتبارات بستگی دارد.

گفتنی است ؛ بیش از60 هزار نفر از اهالی شهرستان 110 هزار نفری سردشت در 274 روستای این شهرستان زندگی می کنند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.