المپیک ریو 2016؛

لحظه شماری برای استارت های انفجاری/ قدرت کاروان ایران در بازوی حدادی

مسابقات دو و میدانی المپیک از روز جمعه با حضور برترین های جهان به طور رسمی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات دو و میدانی المپیک 2016 ریودوژانیرو از روز جمعه آغاز می شود و دوومیدانی کاران مطرح جهان شانس خود را برای کسب مدال در این آوردگاه بزرگ ورزشی می آزمایند.

دو و میدانی کاران مطرحی همچون احسان حدادی، اوسین بولت، یوهان بلیک، جاستین گاتلین، روبرت هارتینگ، اشتون ایتون، گرد کانتر، توفیق مخلوفی، پیوتر مالاخوفسکی، دیوید رودیشا، کریستوفر هارتینگ، انگلیش گاردنر، شلی آن فریزر، جسیکا انیس هیل، لاشن مریت، کیرانی جیمز، کیوین بورلی و بسیاری دیگر در المپیک حضور دارند و قرار است قابلیت و توانایی خود را در مواد مختلف دو و میدانی به معرض نمایش بگذارند.

دو و میدانی یکی از جذاب ترین و پر تماشاگر ترین رشته های المپیکی است که در آن بیشتر از 141 مدال توزیع می شود و اکثر مردم جهان نظاره گر این رشته پر طرفدار المپیک هستند و از تماشای این بازی ها لذت می برند، هواداران پیش از شروع بازی های المپیک برای خرید بلیت دوی 100 متر با حضور دوندگان مطرحی همچون یوسین بولت، جاستین گاتلین، یوهان بلیک، کریستوفر لمایتره، رضا قاسمی، حسن تفتیان ، کیم کالینز و ... سر و دست می شکنند.

 این مسابقات آن قدر مهم است که هواداران برای دیدن دوی 100 متر استادیوم محل برگزاری را به غوغا کرده ای تبدیل می کنند که حتی جای سوزن انداختن هم در آن جا وجود ندارد، زمانی که قهرمان دوی 100 متر پای را به پیست تاتار دو ومیدانی نگذاشته دوربین های زیادی منتظر ثبت این واقعه هستند تا عکس های به یادماندنی و تماشایی از این رقابت ها را به نمایش بگذارند.

اوسین بولت دونده جامائیکایی که سومین حضورش را در بازی های المپیک تجربه می کند برای کسب مدال های بیشتر پا به این رقابت ها می گذارد، بولت قبل از المپیک دچار مصدومیت شد که با تلاش پزشکان آماده این رقابت ها شد حال باید دید این آسیب دیدگی روی عملکرد اسطوره دو و 100 متر جهان تاثیر می گذارد یا همچنان به پیشتازی خود در این رشته ادامه می دهد.

جاستین گاتلین و یوهان بلیک هم یکی از رقبای اصلی بولت به شمار می آیند که منتظر یک لحظه اشتباه سهوی از این دونده سرشناس جامائیکایی هستند تا به یکه تازی بولت در دوی 100 متر پایان دهند.

البته نباید این را هم فراموش کنیم که طی المپیک هزاران اتفاق در ظرف یک ثانیه رخ می دهد و این احتمال وجود دارد که بزرگان دو و میدانی جهان نتوانند انتظارات هواداران خود را بر آورده کنند با چشمان اشکبار نظاره گر قهرمانی شخص دیگری در این رقابت ها باشند.

رضا قاسمی و حسن تفتیان هم در جمع برترین های دوی 100 متر المپیک حضور دارند و منتظر یک معجزه هستند تا برای اولین در تاریخ کشورمان جایگاه در خور شان ایران کسب کنند.
 
در پرتاب دیسک ورزشکاران مطرحی هم چون برادران هارتینگ، گرد کانتر، احسان حدادی، پیوتر مالاخوفسکی هستند که ایرانی ها لحظه شماری می کنند تا حدادی باز هم بتواند مانند المپیک لندن یک مدال با ارزش برای کشورمان کسب کند، البته با توجه به مصدومیت های زیادی که برای قهرمان ارزنده ایران رخ داده است بعید است بتواند با توجه به حریفان سر سختی که با کامل در این رشته حضور دارند مدالی بدست بیاورد و دل هواداران را شاد کند.


 با توجه به اینکه محمود صمیمی، محمدارزنده، پژمان قلعه نویی، کاوه موسوی، لیلا رجبی، محمد جعفر مرادی و حمیدرضا زور آوند به عنوان نماینده دو ومیدانی ایران در المپیک ریو حضور دارند و امیدوار به خلق شگفتی در این رقابت ها هستند بیصبرانه به انتظار آغاز رقابت ها هستیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار