اندرحکایت دانشگاه‌داری مسئولان وزارت علوم؛

قانون‌هایی که برای مسئولان دانشگاه‌دار وضع می‌شود

این روزها برخی مسئولان عالی رتبه وزارت علوم در بی خبری وزیر اقدام به تاسیس دانشگاه و تصویب قوانینی به نفع خود کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شنیده شده برخی از مسئولان عالی رتبه وزارت علوم در بی خبری وزیر خود اقدام به تاسیس دانشگاه های غیر دولتی کردند که این موضوع اگر چه به ظاهر ایرادی بر آن وارد نیست اما نفس آن، پر از ابهام و اشکال است، مثلا یکی از همین مسئولان در دو دانشگاه غیرانتفاعی عضو هیات موسس و امنا است.

در حالی که همان مسئول، در وزارت علوم دستی بر آتش تصویب و قانونگذاری دانشگاه ها و رشته ها هم دارد،  یعنی برای دانشگاه کسی قانونگذاری می‌کند که خودش ذی‌نفع است؛ این قضیه در بحث نظارت هم وجود دارد. 

براساس این گزارش، روسای سایر دانشگاه ها با وضعیتی که برای پرکردن صندلی های خالی خود ،یک دانشجو را روی هوا می زنند، در این پدیده‌ی رانتی با مشکل مواجه و از گردانه رقابت حذف می شوند. 

حال سؤال این است که آیا می شود هم قانونگذار بود، هم مجری و هم ناظر؟ آیا وزیر علوم که مفروضمان بر بی خبری او از این پدیده نو ظهور است حالا بخشنامه و قانونی بر ممنوعیت عضویت مسئولان تصمیم ساز خود در دانشگاههای غیردولتی صادر می کند یا منتظر مصادیق گزارش های رسانه ای می ماند و پس از آن اقدام می کند؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار