لرستان،

بهره برداری از 57 کیلومتر راه چهار خطه هفته دولت در لرستان

57 کیلومتر راه چهارخطه هفته دولت در لرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از لرستان؛ استاندار لرستان با بیان  اینکه  حدود 390 کیلومتر چهارخطه در استان داریم که شامل جاده بزرگراهی و یا چهارخطه هستند افزود : تمام سعی خود را به کار بسته‌ایم تا حدود 120 کیلومتر دیگر به آنها اضافه کنیم. 

بازوند  با بیان اینکه  با تکمیل چهار خطه های در دست ساخت مرکز لرستان به شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار متصل خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون 142 کیلومتر دیگر از محورهای استان چهارخطه شده‌اند و 57 کیلومتر دیگر نیز در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار يادآْور شد: در اجرای چهارخطه‌های لرستان، 400 میلیارد تومان از توان پیمانکاران استفاده کرده‌ایم و مدیریت بدون پول با اعتمادسازی پیمانکاران را در استان پیاده کردیم.

بازوندآزادراه به عنوان يك زیرساخت را در توسعه استان بسیار مهم و حیاتی دانست و با بيان اينكه 135 کیلومتر آزادراه را در دستورکار قرار داده‌ایم و تاکنون برای اجرای آن 280 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است، گفت: در سال 91، تنها 2700 کیلومتر راه روستای آسفالته در لرستان وجود داشت ولي اين ميزان در حال حاضر به 4150 کیلومتر رسیده است. 1400 کیلومتر نیز روکش آسفالت انجام داده‌ایم.

وي افزود: در سفر ریاست جمهور به استان لرستان در سال 93، پیشنهاد تأمین منابع برای اجرای 275 کیلومتر چهارخطه در استان، طی سال‌های 93 و 94 مطرح و با آن موافقت شد.

 از مجموع 275 کیلومتری که اتمام آن برای دو سال‌گذشته هدف‌گذاری شده بود، فقط 104 کیلومتر بزرگراه به مرحله بهره‌برداری رسیده و بنا داریم تا خرداد 96 نیز 157 کیلومتر دیگر را اجرا کنیم که البته 76 کیلومتر از این مسیر، در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد. 

استاندار تصریح کرد: تاکنون 340 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات برای ایجاد این چهارخطه هزینه شده و ما برای تکمیل آن به 300 میلیاردتومان منابع نیاز داریم، در واقع عملیات احداث بزرگراه بر اساس منابعی که تخصیص داده شده نبوده، بلکه براساس نیاز استان پیش رفته‌ایم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.