مدیر عامل موزه سینما:

جشنواره فیلم 100 در موزه سینما ثبت می شود

مدیر عامل موزه سینما در بازدید از دبیر خانه هشتمین جشنواره بین المللی فیلم 100 عنوان كرد:با ایجاد ستون ویژه جشنواره فیلم 100 در موزه سینما ، این جشنواره در تاریخ سینمای ایران ثبت می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی هشتمین جشنواره فیلم 100؛محمد حسن پزشك مدیر عامل موزه سینما در دیدار با حسین ربانی غریبی دبیر جشنواره و بازدید از بخش های مختلف دبیرخانه جشنواره فیلم 100 عنوان كرد:برای حضور جشنواره های سینمایی در موزه سینما،ایده ای مطرح و در حال حاضر،در حال بررسی اتود اولیه این طرح هستیم و با ایجاد یك ستون ویژه جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم 100 باب حضور جشنواره های دیگر را به موزه سینما هموار می كنیم.

مدیر عامل موزه سینمای ایران گفت:با ایجاد ستون جشنواره فجر و جشنواره فیلم 100 در این موزه،ضمن اینكه این جشنواره ها به بیان تاریخچه سینمایی خود می پردازند، تندیس ها و نماد های جشنواره را در معرض دید مخاطبان و علاقمندان سینمایی قرار خواهند داد.

پزشك ادامه داد:امیدوارم ایجاد ستونی برای جشنواره ها، فقط حضور جشنواره و یا حضور نمایشگاهی نباشد؛بلكه حضور معرفتی باشد یعنی مخاطبانی كه این ستون را می بینند ضمن اینكه به اطلاعاتی درباره جشنواره بدست می آورند به شناخت معرفتی آن نیز دست یابند و هدف از ایجاد و دستاوردهای آن را بدانند و الگویی شود تا به پیشرفت سینما و فیلمسازان بیانجامد.

او با اشاره به حضور جشنواره فیلم 100 در موزه سینما گفت:درست است كه پیشینه این جشنواره به هشت سال برمی گردد و ما حضورش را در موزه تثبیت می كنیم اما باید بگونه ای به این موضوع بنگریم كه هر اتفاق تازه در جشنواره را در آن جای دهیم و محدود به این اتفاقات كنونی نباشد.

مدیر عامل موزه سینما ضمن بازدید از جشنواره فیلم 100 درباره روند برگزاری جشنواره اشاره داشت: قبل از حضور در دبیرخانه اطلاعاتی را از این جشنواره داشتم اما امروز در بازدید عملی خود از این دبیرخانه، حاصل شدن دو هدف بزرگ را در جریان برگزاری جشنواره درك كردم.

او افزود:در حقیقت دو اتفاق مهم و بزرگ در این جشنواره در حال انجام است،اینكه ما فرصتی را فراهم می كنیم تا جوان هایی كه استعداد كار فیلمسازی دارند در جایی دیده شوند و دیگر اینكه ما ویترین و بستری را آماده و استعداد های فردای جامعه و فیلمسازان فردا را شناسایی می كنیم.

حسین ربانی غریبی دبیر هشتمین جشنواره فیلم 100 در این دیدار ضمن معرفی بخش های جشنواره عنوان كرد: تمام مراحل جشنواره به صورت آنلاین دنبال می شود ، ثبت نام، نمایش آثار و ... در سایت جشنواره صورت می پذیرد و شركت كنندگان علاوه بر شركت در این جشنواره ، در باشگاه فیلم 100 عضو می شوند و از امتیازات حضور در این شبكه فیلم سازی جوان بهره مند خواهند شد.

هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای با شعار سینمای اخلاق به همت حوزه هنری استان تهران و با مشاركت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، رادیو اینترنتی ایران صدا، شبكه سه سیما، شهرداری تهران، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، شبكه ifilm ، شبكه جهانی جام جم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در 4 و 5 اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار