اهواز؛

رعایت قوانین دستور کار سازمان نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: وظیفه سازمان نظام مهندسی اجرای مقررات ملی ساختمان در سطح ساخت و سازهای شهری است.

لزوم کاهش سود بسازبفروش هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازرئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به استناد قانون نظام مهندسی ، وظیفه اجرای مقررات ملی ساختمان در سطح ساخت و سازهای شهری استان را دارد و در تلاش است این وظیفه را به نحو شایسته ای انجام دهد.


لطفی گفت: به تعهدات چندین ساله مهندسان ساختمان از زمان ساخت و پس از اتمام کار   این مسئولیت، تا سال های متمادی بر دوش مهندسان ساختمان سنگینی خواهد کرد که البته حق الزحمه این مسئولیت در مقابل گردش مالی فوق العاده زیاد در ساخت و ساز ناچیز است در حالیکه بساز بفروش ها در این زمینه هیچگونه تعهدی ندارند.


وی با اشاره به فرافکنی رسانه ای برخی از بساز بفروش ها در چندماه اخیر مبنی بر افزایش تعرفه های سازمان از سوی نظام مهندسی عنوان کرد: براساس محاسبات، حداکثر هزینه ای که نظام مهندسی بابت خدمات مهندسی از سازندگان دریافت می کند معادل چهار درصد قیمت تمام شده یک ساختمان احداث شده است که در مقابل سود ناشی از فروش این ساختمان رقم ناچیزی محسوب نمی شود.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بیان داشت: مقاومت در برابر تعرفه خدمات مهندسان به بهانه هایی مانند افزایش قیمت تمام شده ساخت و ساز، در نهایت به ضرر شهروندانی خواهد بود که سرمایه یک عمرشان را برای ساخت یک واحد مسکونی اختصاص داده اند.


وی با تاکید بر رعایت مقررات ملی ساختمان گفت: وقتی به کار کارشناسی اعتقاد داشته باشیم بحث های افزایش هزینه های ساخت،  بعنوان اصل قضیه قرار نمی گیرد و شعارهای عامه پسند نمی تواند راهگشای مشکلات مردم باشند.


لطفی افزود: بساز بفروش ها اگر به فکر شهروندان هستند، سطح کیفی ساخت و سازها را افزایش داده و سود خود را کاهش دهند نه از هر تریبون و رسانه ای، نظام مهندسی را مورد هجمه رسانه ای قرار دهند.


وی خاطر نشان کرد: ساخت یک واحد یا مجتمع مسکونی، مستلزم طراحی و نظارت مطلوب است که در قانون به عهده نظام مهندسی است.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان  بیان کرد: تعرفه های نظام مهندسی مانند تعرفه های نظام پزشکی، آب و برق و خدمات عمومی و براساس قانون افزایش می یابد و این در حالی است که تعرفه خدمات مهندسی در خوزستان در سال های اخیر و بدلیل بروز مسائلی مانند هشت سال دفاع مقدس و مشکلات معیشتی مردم از میانگین تعرفه کشوری پایین تر است.


وی در خصوص سایر خدماتی که نظام مهندسی انجام می دهد گفت: براساس قانون، تفاهم نامه هایی با شرکت آبفا، توزیع برق و ثبت اسناد و املاک منعقد شده است که با نظارت بیشتر، خدمات بهتری به شهروندان خوزستانی ارائه می شود.


لطفی اظهار کرد: نظام مهندسی یک مجموعه تخصصی با بیش از 17 هزار عضو است که توانسته از زمان تاسیس و با شش دوره هیات مدیره در 20 سال گذشته نقش مهمی در ارتقای کیفیت ساخت و ساز استان ایفا نماید.


وی در پایان خاطرنشان شد: از مدیران ارشد استانی انتظار می رود در ارائه خدمات مهندسی و ارتقای کیفی ساخت و ساز از سازمان نظام مهندسی ساختمان حمایت نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.