اهواز؛

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در دزفول

رئیس اداره محیط زیست دزفول از دستگیری ، سه صیاد متخلف صید ماهی در منطقه شکارممنوع قلعه شاداب این شهرستان خبرداد.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در دزفولبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازفرهاد قلی نژاد اظهار داشت: با هدف حفظ و نگهداری محیط زیست در شهرستان با شکارچیان غیرمجاز در بستر آبی و طبیعی دزفول برخورد شد.

وی افزود:  بیش از این نیز، یک دستگاه خودروی نیسان حامل یک محموله ماهیان صید شده در مسیر انتقال از دریاچه سد دز به شهر دزفول کشف و ضبط گردیده بود..

رئیس اداره محیط زیست دزفول عنوان کرد:  هم چنین در پی وقوع بارندگی‌های شدید و جریان سیل در شمال استان خوزستان و اطلاع رسانی یکی از ساکنین روستای زاویه‌ها، یک قطعه آگامای دم تیغی همراه با جریان آب از مناطق کوهستانی به پایین دست منتقل و به اداره حفاظت محیط زیست دزفول تحویل و پس از آن در طبیعت کوهستانی دزفول رها گردید..

وی گفت:هم چنین دو حلقه گرزه مار توسط عشایر منطقه شهیون دزفول زنده گیری و تحویل ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گردید و سپس در زیست گاه طبیعی خود رهاسازی گردیدند..

قلی نژاد بیان کرد: گرزه مار از خانواده افعی بوده و جزء مارهای سمی به حساب می‌آید که پراکنش این مارها در مناطق کوهستانی و سنگلاخی و علفزار ها می‌باشد و این گونه مارها از موش‌ها، گنجشک‌ها و تخم پرندگان تغذیه می‌کنند و در نتیجه به طور طبیعی دشمن و شکارچی انسان به شمار نمی‌آیند.

وی افزود: بیش از این نیز و در پی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست دزفول در  منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب، یک محموله ماهی صید شده رودخانه ه­ای در فصل ممنوعه صید، از متخلفین کشف و ضبط گردید.

رئیس اداره محیط زیست دزفول اظهار داشت:هم چنین در پی گشت و کنترل دریاچه سد دز توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه شکارممنوع قلعه شاداب دزفول، یک نفر صیاد متخلف دستگیر و تعداد زیادی تور ماهی گیری از سطح دریاچه دز جمع آوری و تحویل مراجع قضایی گردید.

قلی نژاد اظهار کرد: صید ماهی در فصل زاد آوری و تکثیر آبزیان در جهت حفاظت از نسل ماهی ممنوع و غیرقانونی است و در صورت مشاهده هرگونه صید، عرضه و فروش ماهیان، متخلفین وفق قوانین و مقررات محیط زیست تحت تعقیب حقوقی قرار خواهند گرفت.

وی درپایان  گفت: ممنوعت صید ماهی از نیمه اسفندماه تا نیمه اردیبهشت ماه بوده که در آن ماهیان به تکثیر و زادآوری پرداخته و بنابراین هرگونه صید، عرضه و فروش ماهیان در این مدت زمانی ممنوع است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.