اهواز؛

ارائه آموزش مهارتی در مدارس شبانه‌روزی

در سند تحول بنیادین تکلیف شده است که دانش‌آموزان دوره متوسطه برای فارغ‌التحصیل‌شدن و دریافت گواهی دیپلم باید یک مهارت با استاندارد 180 تا 240 ساعته را فرا بگیرند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به سند تحول بنیادین، گفت: هر دانش‌آموز باید یک مهارت را فرا بگیرد اما این برنامه امسال به‌طور 100 درصدی در استان اجرا نمی‌شود و در برخی مراکز شبانه‌روزی انجام خواهد شد.

جمشید کمایی ، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین تکلیف شده است که دانش‌آموزان دوره متوسطه برای فارغ‌التحصیل‌شدن و دریافت گواهی دیپلم باید یک مهارت با استاندارد 180 تا 240 ساعته را فرا بگیرند که اجرای این کار نیاز به زیرساخت‌ها و امکانات خاصی دارد؛ اکنون تمام بندهای سند تحول بنیادین به‌طور کامل اجرا نمی‌شود.

وی افزود: اگر این امکانات در آموزش‌وپرورش کشور فراهم شود، این کار نیز انجام می‌شود اما این کار از امسال به‌صورت درصدی آغاز شده و از برخی مدارس شبانه‌روزی استان به‌صورت تکلیفی خواسته شده که کارگاه ابتکارگری در مدارس دایر کنند تا دانش‌آموزان حداقل یک مهارت را فرا بگیرند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان ادامه داد: این کار امسال به‌صورت یک برنامه فراگیر در دستور کار نیست اما ممکن است از سال آینده با پوشش 100 درصدی شامل کل استان اجرا شود.

کمایی در پاسخ به این سؤال که در مدارس شبانه‌روزی امکانات لازم برای فراگیری مهارت وجود دارد، گفت: در این مدارس می‌توان از امکانات همجواری استفاده کرد؛ همچنین با توجه به این‌که دانش‌آموزان تمام وقت در اختیار مدرسه هستند، می‌توان این مهارت‌ها را در وقت آزاد آن‌ها آموزش داد. این مهارت‌ها متناسب با شرایط هر منطقه در زمینه‌های کشاورزی، خدمات، هنر و صنعت هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان عنوان کرد: امسال در پایه ششم ابتدایی درسی تحت عنوان کارآفرینی و فناوری و راه‌اندازی بازارچه‌های کارآفرینی تدریس می‌شود که تا پایه‌های هفتم، هشتم و نهم ادامه دارد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.