عصبانیت جمهوری‌خواهان از مقایسه شدن با مخالفان هسته‌ای در ایران

جمهوری‌خواهان آمریکا از اینکه کاخ سفید آنها را با مخالفان توافق هسته‌ای در ایران مقایسه کرده است ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی فری بیکن؛ در پی افشای ماجرای پرداخت 400 میلیون دلار از سوی آمریکا به ایران و همزمان شدن آن با آزادی 4 زندانی آمریکایی، جمهوری‌خواهان کنگره حملات شدیدی را علیه دولت "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، آغاز کردند.

منتقدان دولت اوباما وی را به باج‌دهی متهم کردند و مدعی شدند 400 میلیون دلار پرداختی به تهران در ازای آزادی زندانیان آمریکایی بوده است. در پی این انتقادات "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید، در سخنانی نمایندگان جمهوری‌خواه را با مخالفان توافق هسته‌ای در ایران مقایسه کرد. 

ماجرا از این قرار است که خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی با جاش ارنست، وی را آماج سوالات متعدد قرار دادند که پیش‌تر از دهان جمهوری‌خواهان شنیده می‌شد. ارنست از اینکه تمامی سوالات جمهوری‌خواهان به باج‌دهی واشینگتن و یا نقض قوانین تحریم منتهی می‌شد، کلافه شد و گفت: به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان در همان جایگاهی قرار گرفته‌اند که مخالفان توافق هسته‌ای در ایران هستند. همان کسانیکه در ایران تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای را بی‌اعتبار کنند. باراک اوباما هم یک سال پیش صراحتا به این موضوع اشاره کرده و گفته بود مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا دقیقا مانند مخالفان این توافق در ایران رفتار می‌کنند. حالا اگر جمهوری‌خواهان قصد دارند یک بار دیگر تلاش‌های کابینه را برای برداشتن بار مالی از دوش مالیات‌دهندگان آمریکایی تضعیف کنند، باید برای این رفتار توضیح مناسبی داشته و مردم را به دلیل مخالفت با پرداخت بدهی به ایران مجاب کنند.

یک مقام عالی رتبه در کاخ سفید که نامش فاش نشده است درباره مقایسه جمهوری‌خواهان با مخالفان توافق هسته‌ای در ایران گفت: سخنان وی در راستای اظهارنظرات پیشین کابینه بوده است.

جمهوری‌خواهان از مقایسه شدن با مخالفان توافق هسته‌ای در ایران ابراز نارضایتی کردند و مدعی شدند این مقایسه برای آن صورت گرفت تا کاخ سفید از پاسخگویی درباره جزئیات پرداخت 400 میلیون دلار طفره برود و مردم آمریکا را از ارائه اطلاعات حیاتی محروم کند. کاخ سفید تلاش می‌کند چهره جمهوری‌خواهان را در افکار عمومی مخدوش کند و این حزب را به دلیل انجام وظایف نظارتی خود بدنام کند.

"مایک پمپئو،"  نمایندهٔ حوزه انتخابیه چهارم کانزاس از حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، در این باره گفت: جاش ارنست باید پاسخ روشنی به سوالات دهد، نه آنکه توهین کند. مردم آمریکا از این سیاست‌های کاخ سفید به تنگ آمده‌اند.

دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه نیز مدعی شدند درخواست لغو توافق هسته‌ای نکته‌ای نیست که فقط آنها بر آن تاکید داشته باشند؛ بلکه اکثر مردم آمریکا نیز خواستار لغو آن هستند. مقایسه میان دو گروه مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا و ایران، اقدامی گستاخانه بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
اونها هم فهمیدن این (دلواپسها) چه آدم هایی هستن.
آخرین اخبار