درآمد تلگرام چقدر و از کجاست؟

پروژه تلگرام یک پروژه کاملا غیر تجاری بوده و مدیران این شرکت تا کنون هزگز به قبول سفارش تبلیغات و سرمایه گذاری خارجی تن نداده اند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اینکه تلگرام در ایران مورد اقبال عمومی قرار گرفته و حجم وسیعی از گفتگوی های آنلاین ایرانی ها در این اپ خلاصه می شود خبر تازه این نیست! طبق آمار باید گفت اقبال عمومی این اپ در میان کاربران دنیا هم بالا گرفته و درصد رشد استفاده در میان کاربران دنیا نسبت به ایرانی ها رو به رشد بوده و هست تا جایی که در کشور های توسعه یافته ای مثل ایتالیا، اسپانیا، روسیه و آلمان نیز شاهد استفاده رو به رشد کاربران از این اپ پیام رسان هستیم!

البته رشد استفاده از تلگرام و درصد کاربران این اپ همچنان در میان کاربران دنیا به ایرانی ها اختصاص دارد و بیشترین کاربران این اپ را ایرانی ها تشکیل می دهند! ولی طی این مسیر آنچنان هم برای برادران Nikolai و Pavel Durov ساده نبوده و نیست! چندی پیش در اخبار داشتیم که ایران اعلام کرد مدیریت تلگرام تا یکسال آینده فرصت دارد که سرورهایش را به داخل مرزهای ایران منتقل کند.

درآمد تلگرام از کجاست؟

جالب است بدانید که تلگرام از بدو شروع مسیر تا اینجای کار درآمدی به خود ندیده و مدل درآمدی این شرکت بر مبنای طراحی و پیاده سازی یک اپلیکیشن رایگان و در دسترس عموم بوده و هست!

پروژه تلگرام یک پروژه کاملا غیر تجاری بوده و مدیران این شرکت تا کنون هزگز به قبول سفارش تبلیغات و سرمایه گذاری خارجی تن نداده اند!

به گفته پاول دروف که در سال ۲۰۱۵ در وبلاگ تلگرام نوشت تا اینجای کار هزینه های تلگرام از حساب شخصی تولید کنندگان آن و مدیران شرکت بوده و در بسیاری موارد با کمک Digital Fortress fund توانسته اند از پس هزینه ها بر بیاییند!

این نکته چالب را از قلم نیاندازیم که به اقرار بسیاری و طی حواشی زیادی که بر سر زبان هاست این اپ با کمک و پشتیبانی دولت روسیه در حال پیشرفت است! تلگرام به گفته خود مسئولانش درآمدی نداشته و ندارد، اما در ایران و برای بسیاری از کاربران ایرانی و به قولی ادمین های ایرانی درآمدهای باور نکردنی ایجاد کرده!

منبع: جام جم

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۰۸:۱۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
اگه سرویس دهی رایگانه تلگرامو دوست نداری عیبی نداره یه کم صبر کن وقتی پولی شد اونوقت قدرشو میدونی بعدش باایمیل برای ارسال یه عکس باید 5 دقیقه انتظار بکشی درضمن یواشکی میری تو تل با رفیقات چت می کنی و بقیه روبلاک میکنی
United States of America
علیرضا
۲۲:۲۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
اکثر اپ های پیام رسان در سال های ابتدایی درآمد چندانی ندارند عملا درآمدی ندارند تا اعتماد کاربرها رو جذب کنند و همه گیر شوند. بعد از جلب اعتماد با مدل های خاص خود مثل فروش استیکر حساب های کاربری رسمی، بازی ها و پرداخت های درون برنامه ای و بعضا تبلیغات کسب درآمد می کنند... البته که سرمایه این شرکت ها وابسته به حجم اطلاعات و تعداد کاربران فعال این اپ ها است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
از نون شب هم برای ما واجب تره دستشون درد نکنه که به فکر ما بودن مگر اینکه اونها به فکر ما باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره.
قضیه کاملا بوداره .
پس 7 میلیارد دلار سرمایه رو از کجا آورده؟
مطمئنم روزی مشخص خواهد شد پشت پرده چیه.
Iran (Islamic Republic of)
برادر
۰۹:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
این پولی نیست که بدست اورده باشه این رقم ارزش شرکته و اگر کل شرکت را بفروشند اینقدر ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
فعلا تلگرام رایگان خواهد بود پس از پوشش جهانی دو حالت داره یا پولی می شود یک دلار برای سال و یا طبقه بندی کردن تمام مردم دنیا و همچنین ایجاد پایگاه هایی برای فروش اطلاعات مثلا شخصی افراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
این عزیزان به دنبال پول نیستن درامد از این کار منفعتی براشون نداره هدف اطلاعات کاربران هست و کشورها ابر قدرت مثل امریکا و روسیه و انگلیس به دنبال همین اطلاعات کاربر (به نوعی شما بگو بی ارزش اما از نظر اونا بسیار باارزش ) هستند این 100 ها برابر از پول براشون ارزشمند تر هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
آفرین به تلگرام که دراین دنیای مادی دنبال مادیات نبوه ونخواهدبودخواهیم دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
محاله..
آخه عاشق چشم و ابروی کاربران که نیستند که بیاند فی سبیل الله برا کسی کاری انجام بدن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
تلگرام پروژه مشترک موساد و ک گ ب است.
Russian Federation
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
خدا پدرش را بیا مرزد هر که اخترا ع کرده
آخرین اخبار