قمری: برخی کارشناسان به رکابزنان المپیکی دیدگاه مغرضانه دارند

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت:حضور رکابزنان کشور در المپیک یک افتخار بود اما نقد برخی رسانه ها در این بین مغرضانه بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگا خبرنگاران:رکابزنان المپیکی کشورمان پس از مدتها تمرین با خستگی ناشی از فعالیت حضور در المپیک به ریو اعزام شدند و در مسابقات استقامت جاده نتوانستند خوب بدرخشند اگرچه از تمام توان خود استفاده کردند اما حضور در میان بزرگان این رشته اگر بهترین هم باشی ریسک است. 

حضور ورقابت نمایندگان کشور در المپیک یک افتخاراست اما در این میان برخی افراد می آیند و بدون اطلاعات پیشین زحمت رکابزنان کشورمان را زیر سوال می برند و به نقد و بررسی هم می پردازند در صورتیکه که اگر المپیک های گذشته را بررسی کنیم بهترین رکابزنان پیش از خط پایان به زمین خورده اند و به مدال نرسیده اند.  
 
در این خصوص با خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: حضور هر رشته ای در المپیک افتخاری برای آن رشته ورزشی محسوب می شود تیم دوچرخه سواری ایران به همراه 29 کشور دیگر برای شرکت در المپیک انتخاب شد و این جریان برای کشورافتخاراست  در رشته تایم تریل انفرادی هم ما به همراه 29 کشور دیگر منتخب حضور در المپیک بودیم البته ناگفته نماند که برخی از کشورها 6 نماینده در مسابقات استقامت جاده داشتند.
 
وی افزود: اتفاقی که برای قادر میزبانی افتاد به خاطر شرایط و گروهی بود که با آنها در حال رکاب زدن بود اگر فیلم تهیه شده را چند دقیقه پیش از افتادنش می گرفتند و گروه را نشان می دادند متوجه طعنه زدن ها و تنش ها یی می شدند که عرصه را بر میزبانی تنگ کرده بود اما برخی کارشناسان دریک برنامه تحلیلی با زمین  خوردن میزبانی ،فدراسیون دوچرخه سواری را مغرضانه نگریستند.
 
قمری در ادامه تاکید کرد: باید برای این کارشناس تاسف خورد که در یک برنامه تحلیلی  دلشان به حال جامعه دوچرخه سواری کشور نمی سوزد زیرا اگر این حادثه پیش نمی آمد قادر میزبانی را بین بهترین رکابزنان دنیا می دیدیم .  
 
وی بیان کرد: اگرچه قادر میزبانی باز با بدن زخمی مسیر را ادامه داد و در 7 دقیقه پایان مسابقات به خاطر ترافیک و اتفاقاتی که پیش آمد دوچرخه سواران ما را پیاده کردند.
 
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه توضیح داد: در رشته تایم تریل انفرادی از میان 37 رکابزن دنیا 2 نفر هنگام استارت مسابقه انصراف دادند و در مجموع رکابزن کشورمان سی و یکم شد که اگر به گذشته نگاه کنیم در المپیک لندن علیرضا حقی بین 38 رکابزن 37شد و در المپیک پیش از آن هم حسین عسگری از میان 39 رکابزن 35 شده بود و اگر این روند را بررسی کنیم متوجه می شویم که عملکرد خوبی داشته ایم.
 
وی خاطر نشان کرد: کارشناس یک برنامه تحلیلی که به مقایسه می پردازد باید روند گذشته را با حال بررسی کند زیرا دوچرخه سواری یک رشته خیابانی مانند فوتبال نیست وما باید با بهترین های دنیا در رده های مختلف رقابت می کردیم در مسابقات استقامت جاده از میان 144 رکابزن 63 رکابزن به خط پایان رسیدند و بقیه  را از چرخ پیاده کردند مگر در المپیک های گذشته چکار کردیم! ما حتی شانس مدال هم نداشتیم بنابراین برخی مذاکرات مغرضانه است.  
 
قمری تصریح کرد: در هر صورت برخی کشورها هیچ نماینده ای نداشتند اما جایگاه ما در دنیا یک اعتبار و ارزش محسوب می شود نباید با نقد غیر منصفانه توقع هایی را در سطح جامعه ایجاد کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
دوچرخه سوارا که جای درستی هم واسه تمرین ندارن تو ایران همین که رفتن المپیک کار خیلی بزرگی کردن
دمشون گرم
آخرین اخبار