بندرعباس،

23 استان کشور در معرض پدیده گرد و خاک

23 استان کشور در معرض پدیده گرد و خاک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم گرامیداشت روز محیط بان در بندرعباس گفت: منشاء 80 درصد گرد و خاک ها ایران در کشورهای خارجی است و تمام مراکز استان های کشور معضل آلودگی هوا دارند.
سید محمد مجابی افزود: نیمی از 600 دشت کشور مشکل کم آبی و خشکی دارند و در کشور هلال خشکی بوجود آمده است ولی با این وجود متاسفانه از عمق 200 متری آب برای کشت محصولات کشاورزی بدون توجیه اقتصادی برداشت می شود که این یک فاجعه است.
وی گفت: در دولت یازدهم، وضعیت استخدام 500 محیط بان ساماندهی شده است و اکنون محیط بانان کشور به دو هزار نفر رسیده اند که البته هنوز در این زمینه کمبود وجود دارد.
معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: برای حمایت بیشتراز محیط بانان لایحه حمایت از محیط بانان هم در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.
وی گفت: به تازگی دستور العملی به استان ها ابلاغ شده است که ساعت کاری محیط بانان همانند کارکنان کشوری تعیین شده است و افزون بر این باید برای خدمت رسانی محیط بانان مزایای فوق العاده در نظر گرفته شود.
مجابی  با بیان اینکه حقوق و مستمری خانواده شهدای محیط بان از سوی محیط زیست، بلافاصله برقرار شده است افزود: مراحل رسمی شهید شمرده شدن محیط بانان هرمزگانی در استان و تهران در حال پیگیری است .
وی گفت: تاکنون 1500 نفر از محیط بانان آموزشهای لازم را دیده اند و تا پایان سال تمام محیط بانان آموزش می بینند که آموزش های قضایی و آموزش تخصصی در کشور اتریش بخشی از این آموزش ها است.
آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: زمین و محیط زیست برای همه انسان ها و نسل های امروز و آینده است که همه باید در مراقبت و حفاظت از آن تلاش کنند.
وی افزود: در هرمزگان هم باید با مصادیق تخریب محیط زیست و دریاخواری برخورد قاطع کنند و الا محیط زیست و دریا در هرمزگان نابود می شود.
مجید وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: محیط زیست هرمزگان 12 درصد از وسعت استان را حفاظت مستقیم می کند و بر اساس استانداردهای حفاظتی باید نزدیک به 120 محیط بان در استان باشد که اکنون کمتر از 50 محیط بان در این زمینه فعال می کنند.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار