کلیددار جدید خانه احزاب را بهتر بشناسید

تغییرات جدید خانه احزاب نشان از رویکردی اعتدالی در این خانه دارد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانه احزاب رئیس جدیدش را معرفی کرد. وی که تا قبل از دوران نمایندگى خود در مجلس، مشهور به «سرهنگ» بود، اینک با مشی اعتدالش کلیددار این خانه‌ است.

نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران دیروز (یک‌شنبه) در وزارت کشور و با حضور 20 نفر از اعضای شورای مرکزی برگزار شد. در این نشست که انتخاب رئیس خانه احزاب به مدت یکسال در دستور کار بود، قدرتعلی حشمتیان با کسب ١٢ رأی از ٢٠ رأی رئیس جدید خانه احزاب شد.

وی متولد سوم فروردین ۱۳۳۲ در شهرستان سنقر و کلیائى است. تحصیلات ابتدایى‌اش را در دبستان‌هاى احمدیه، پهلوى و امجدیه سنقر و دوره متوسطه را در دبیرستان ابن‌سینا شهرستان سنقر به پایان رساند.

سرهنگ

نخستین فعالیت سیاسی او در اوایل دوران دبیرستان، زمانى شکل گرفت که مداح هیأت امام حسن مجتبى (ع) بود و او را خادم‌الحسن مجتبى (ع) مى‌نامیدند. حشمتیان تحصیلات تکمیلى را در دانشکده‌هاى افسرى ژاندارمرى، ارتش، مرکز مدیریت دولتى و دانشگاه آزاد گذراند و نماینده دوره پنجم مردم سنقر و کلیائى در مجلس شوراى اسلامى بود.

گفتنی است؛ حشمتیان دبیر کلی جمعیت مستقل ایران اسلامی را در کارنامه کاری خود داشته و در دولت های هفتم، هشتم و نهم مشاور وزير بازرگانی بود. وی همچنین عضویت شورای مرکزی، بازرسی و ریاست کمیته نظارت خانه احزاب ایران را در کارنامه دارد.

شایان ذکر است پیش از این محمد حسن غفوری‌فرد از سوی فراکسیون اصولگرایان ریاست خانه احزاب را بر عهده داشت و از حالا به مدت یک سال سکان‌دار این خانه قدرتعلی حشمتیان خواهد بود.

البته  روز گذشته با انتخاب رئیس جدید خانه احزاب، دیگر  اعضای هیئت رئیسه این خانه هم مشخص شدند که شهاب‌الدین صدر با ۱۷ رأی به عنوان نایب رئیس اول، حسین کمالی به عنوان نایب رئیس دوم و حسین کنعانی مقدم با ۱۹ رأی به عنوان منشی هیات رئیسه انتخاب شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار