الزام تغییر نظام آموزشی به نهاد فرهنگی و تربیتی

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از توجه به تغییر نظام آموزشی به نهادی فرهنگی و تربیتی مبتنی بر تدوین اجرای برنامه‌های عملیاتی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی نوید ادهم عضو هیات امنای دانشگاه فرهنگیان و دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش امروز در مراسم همایش نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری با بیان اینکه آموزش و پرورش امروزه در دوره حساس گذار قرار دارد که اگر آگاهانه و مدبرانه‌ این مسیر سپری شود آموزه‌ها در تراز جمهوری اسلامی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گفتمان قالب آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: نمایندگان نهاد رهبری در مقامی قرار دارند که معلمان فردا را تربیت می‌کنند لذا باید آموزه‌های مورد نظر به درستی عملیاتی شود.

دبیر کل شورای آموزش و پرورش ادامه داد: سند تحول بنیادین از جنبه نظری بسیار قوی بوده و ممکن است در مواردی‌ خطا وجود داشته باشد که به مرور رفع می‌شود.

وی از دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی‌ از حیات طیبه خبر داد و عنوان کرد: این امر یک هدف محسوب شده که باید با در نظر گرفتن ابعاد و روش‌های گوناگون پردازش این مأموریت در دانشگاه فرهنگیان انجام شود که در این شرایط معلم نه تنها تعلیم‌دهنده بلکه احیاگر به شمار می‌آید.

نوید ادهم بیان کرد: سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را که بیشتر جنبه آموزشی دارد به نهاد فرهنگی تربیتی مبدل می‌کند که چرخش از این نظام نیازمند تدوین برنامه‌هایی عملیاتی است.

دبیر کل شورای آموزش و پرورش گفت: نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها باید نمونه صمیمیت در دانشگاه بوده و فرا‌جناحی عمل کند تا دانشجویان با فضاهای فکری متفاوت نسبت به آن دید مثبتی داشته باشند.

وی در خصوص وضعیت نیروی انسانی که از طریق ماده 28 به آموزش و پرورش ملحق می‌شود، گفت: این امر به عنوان مسکنی‌ برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش به شمار می‌رود که برای انجام هر چه بهتر این مسئله سیستم‌های متفاوتی در نظر گرفته شده تا افرادی اصلح به نظام تعلیم و تربیت ملحق شوند البته امیدواریم به مرحله‌ ای رسیده که جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان انجام شود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار