نقش کلیدی دانشگاه فرهنگیان در بیان آموزه‌های دینی به نظام تعلیم و تربیت

استاد حوزه و دانشگاه از ضرورت توجه به تعلیم و تربیت دینی در بستر دانشگاه فرهنگیان و متناسب با نیازهای آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پارسا‌نیا مدرس حوزه و دانشگاه در مراسم همایش آموزش نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری پیرامون تبیین نقش و اهمیت تعلیم و تربیت گفت: مسئولیت‌هایی بر اساس بخشنامه‌های ابلاغ شده وجود دارد که شرط حداقل برای توجه به این عرصه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان اولین مجموعه دانشگاهی است که با هدف بهره‌گیری از تعالیم اسلامی سعی در توجه ویژه به امر تعلیم و تربیت دارد.

پارسانیا با بیان اینکه تربیت معلم امری دراز مدت بوده و در زمانی کوتاه نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود، عنوان کرد: آموزش‌های کوتاه مدت چه بسا ضربه‌های کوتاهی به این امر وارد کند و هیچ دولتی نباید با رویکرد اقتصادی کوتاه مدت مسئله تعلیم و تربیت را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان جزو آموزش و پرورش است و نباید بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای آن وابسته به آموزش عالی باشد، اظهار کرد: هزینه‌ای که برای دانشجو معلمان به دلیل واحدهای درسی و خوابگاهی صرف می شود قابل سنجش با سرمایه‌گذاری برای تربیت معلم نیست چرا که تعلیم و تربیت از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

پارسا نیا یادآور شد: اگر دانشگاه فرهنگیان در حاشیه قرار گیرد به عنوان تهدیدی برای نظام تعلیم و تربیت بشمار می‌رود و حتما باید ارتباط قوی بین عرصه‌های دینی، فرهنگی، آموزشی و دانشگاه برقرار باشد؛ این دانشگاه صرف نظر از مبانی نظری جایگاهی حیاتی برای تربیت معلمان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: تغییرات مثبت باید از سیستم دانشگاه انجام شود تا نتیجه مثبت آن را شاهد باشیم و می‌توان با برخوردی خلاقانه این امر را هر چه بهتر اجرایی کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار