فرماندار شهرستان خداآفرین علت آتش سوزی بخشی از جنگل های ارسباران در استان آذربایجان شرقی را عامل انسانی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امینیان گفت: طبق بررسی های کارشناسی به طور کل حدود 50 هکتار از اراضی و عرصه های جنگلی منطقه حفاظت شده ارسباران در محدوده روستای 'قره قوچ ' تا ' روستای ' ستن ' در بخش منجوان خداآفرین در اثر این آتش سوزی خسارت دید.

وی افزود: این آتش سوزی پوشش گیاهی این منطقه را از بین برده است.

امینیان با اشاره به اینکه آتش سوزی از ظهر دیروز شروع و در ساعت 15 شدت گرفت افزود: با تلاش نیروهای مدیریت بحران شهرستان، بخشداران و دهیاران منطقه، مردم بومی و محلی، نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و هلال احمر روز سه شبه موفق به مهار این حادثه شدیم.

وی با اشاره به اینکه برای مهار آتش از امداد هوایی و یک فروند بالگرد نفربر هلال احمر تبریز استفاده شد، نبود بالگرد آب پاش را دلیل عمده طولانی شدن عملیات مهار آتش عنوان کرد.

فرماندار خداآفرین با اشاره به سخت گذر بودن جاده های دسترسی منطقه ارسباران خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه های آتش نشانی در محدوده وسیع منطقه هم نیازمند هزینه کلان است.

وی در عین حال با اشاره به وقوع حوادث متعدد آتش سوزی در عرصه های جنگلی ارسباران بر اثر سهل انگاری های انسانی، گفت: آموزش اهالی منطقه و نصب پیام های هشداردهنده در این عرصه ها در کنار تجهیز گشت های تلفیقی منابع طبیعی و محیط زیست به تجهیزات جدید از جمله اقدام صورت گرفته برای مقابله با این حوادث است.

وسعت جنگل های ارسباران 164 هزار هکتار است که از این وسعت 148 هزار هکتار به عنوان جنگل حمایتی و حفاظتی گزارش شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار