اصفهان؛

بهره برداری از 6 طرح شاخص در هفته دولت

6 ابر طرح شاخص در هفته دولت در استان اصفهان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، استاندار اصفهان گفت: افتتاح 3 طرح صنعتی بزرگ در فولاد مبارکه ، ذوب آهن و صنایع شیمیایی ، یک طرح ورزشی بزرگ و افتتاح قسمتی از مترو در هفته دولت در دستور کار قرار داده شده است.

رسول زرگرپور افزود: به مناسبت هفته دولت در 24 شهرستان استان اصفهان از طرف 32 دستگاه اجرایی طرح هایی برای بهره برداری معرفی شده است.

وی ادامه داد: اعتباری بالغ بر 23 هزار میلیارد ریال برای تکمیل 1490 طرح پیش بینی شده و 120 طرح با هزینه 810 میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد.

زرگرپور عنوان کرد: این طرح ها با مشارکت 86 درصدی سرمایه گذار غیر دولتی 6 درصد سرمایه گذاری توسط شهرداری و 8 درصد مشارکت دولتی را داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین طرح های قابل بهره برداری متعلق به شهرستان اصفهان است گفت: شرکت مخابرات بیشترین تعداد طرح های آماده افتتاح را داراست.

استاندار اصفهان بسته حمایتی دولت برای فعال کردن و خروج از رکود واحدهای تولیدی خرد و متوسط را در استان اصفهان 10 هزار میلیارد ریال برای 600 واحد عنوان کرد و گفت : این تسهیلات برای استان اصفهان کافی نیست و حداقل چندین برابر این میزان لازم است.

وی ادامه داد: تا کنون در استان اصفهان 4300 واحد برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که درخواست 950 واحد مورد بررسی قرار گرفته و درخواست 860 واحد تصویب شده این در حالی است که بانک ها آماده اعطای تسهیلات به 490 واحد هستند که از این تعداد 120 واحد مبلغ 1200 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

زرگرپور نرخ تسهیلات ارائه شده به این واحد های تولیدی را 18 درصد اعلام کرد و افزود: این تسهیلات برای تثبیت 10 هزار شغل و ایجاد 6 هزار شغل جدید ارائه می شود.

استاندار اصفهان بحران آب، محیط زیست ، اقتصاد و آسیب های اجتماعی را از مهمترین دغدغه های استان اصفهان دانست و تاکید کرد: 20 نماینده استان اصفهان درمجلس شورای اسلامی در قالب 4 کارگروه تخصصی بررسی و رفع این مشکلات را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزایش 2 برابری ظرفیت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را برای استان را ضروری عنوان کرد و گفت: برای جذب توریست و راحتی در حمل و نقل و جایگزینی در مواقع حساس به جای فرودگاه مهرآباد 300 هکتار زمین برای توسعه این فرودگاه نیاز است که امیدواریم تا 2 ماه آینده مجوز های لازم را دریافت کنیم.

زرگرپور درادامه گفت: با جدیت استفاده از پس آب برای کشت محصولات غذایی پیشگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه فولاد مبارکه اصفهان تنها یک چهارم سهمیه خود را برداشت می کند افزود: 80 میلیون مترمکعب سهم آب صنایع استان اصفهان است که فولاد مبارکه اصفهان با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته به ازای یک تن محصول 65 درصد مصرف آّ را کاهش داده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.