سی‌ان‌بی‌سی: آمریکا پرداخت 400 میلیون دلار را تا زمان آزادی زندانیانش به تعویق انداخته بود

سی‌ان‌بی‌سی نوشت احتمال دارد همزمان شدن پرداخت 400 میلیون دلار به ایران و آزادی زندانیان تصادفی نبوده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، گزارش‌های جدید نشان می‌دهند آمریکا پرداخت 400 میلیون دلار به ایران را با آزادی زندانیان آمریکایی از این کشور زمانبندی کرده بود.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و افرادی که از این رویداد مطلع بودند، گزارش داد هواپیمای حامل 400 میلیون دلار پول نقد تنها پس از آنکه هواپیمای زندانیان آزاد شده آمریکایی به پرواز درآمد، اجازه پرواز را کسب کرد. منابع دیگری به وال استریت ژورنال اعلام کردند مدیران هواپیمایی ایران ایر، پرواز تهران و ژنو را برنامه ریزی کردند.

یکی از مقامات آمریکایی زمانبندی اعلام شده را تایید کرد. اما وی تاکید کرد این امر تنها برای حصول اطمینان آمریکا از امنیت و سلامت زندانیان بوده است. او همچنین متذکر شد پرداخت 400 میلیون دلار به ایران باج نبوده است.

در ابتدای ماه جاری میلادی، کاخ سفید اعلام کرد پرداخت 400 میلیون دلار وجه نقد به ایران، تسویه بخشی از بدهی 1.7 میلیارد دلاری آمریکا به ایران بوده است. وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده بود همزمان شدن پرداخت این مبلغ و آزادی زندانیان در ایران تصادفی بوده است.

باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – پس از جلسه‌ای با شورای امنیت ملی آمریکا که در ماه جاری میلادی برگزار شد، گفت: "این یک معامله زیرکانه نبود"؛ زیرا پرداخت این مبلغ در گذشته نیز اعلام شده بود و دراین‌باره مخفی‌کاری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
اقا این فساد مدیران کلا از یاد رفت یا کردینش زیر خاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
حالا که دادید ولی چرا انقدر زر میزنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
بدهکاری هیچ رابطی به زندانیان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
پس یعنی نمیخواست بدهیشان را بعد از چهل سال پرداخت کنند
چرا نباید به قیمتهای روز جهان بدهیش را بده
آخرین اخبار