مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 17 بنای تاریخی که شامل عمارت اشرافی و دو کاروانسرای قدیمی است در استان اردبیل مراحل نهایی واگذاری به بخش خصوصی را سپری می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی‌زاده در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی با حضور معاون وزیر کشور در اردبیل اظهار کرد: مجموعه بناها و ساختمان‌های تاریخی به یادگار مانده از قرون مختلف نیاز به بازسازی و مرمت دارند که بخشی از این مرمت وبازسازی با اعتبارات محدود میراث فرهنگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حفاظت و نگهداری از این بناها سعی بر حفظ اصالت و هویت این بناها است، افزود: تاکنون یک بنا در 4 هزار متر مربع شامل ساختمان قدیمی میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شده ولی به دلیل هزینه‌های سنگین در مرمت سایر بناها چندان استقبالی از این بناها برای تبدیل به مراکز پذیرایی و اقامتی انجام نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در مجموع 17 بنای تاریخی که شامل عمارت اشرافی و دو کاروانسرای قدیمی است در استان اردبیل مراحل نهایی واگذاری به بخش خصوصی را سپری می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.