کربی: دستکاری ویدئوی کنفرانس خبری عمدی بوده است/ علت این اقدام مشخص نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اذعان به عمدی بودن سانسور خبری درباره توافق ایران، درباره علت آن اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان کربی،» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روزانه این وزارتخانه گفت: «ما مطمئنیم ویدئوی مربوط به کنفرانس خبری به عمد دستکاری شده بود. مسئله‌ای که نمی‌توانیم بفهمیم این است که چرا بخشی از ویدئو حذف شد.»

وی با بیان اینکه همچنان احتمال وقوع این مسئله به دلیل نقص فنی پابرجاست، افزود: «هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این اقدام برای مخفی کردن اطلاعات از انظار عمومی انجام شده است.»

روز پنجشنبه گروه «دیده‌بان قضایی» که یک سازمان فعال در امر تحقیق درباره مسائل قضایی است با تنظیم شکایت‌نامه‌ای از وزارت خارجه آمریکا خواست تمامی اسناد مربوط به حذف بخش‌هایی از یک ویدئو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران را منتشر کند. 

رسانه‌های آمریکایی خرداد ماه سال جاری از حذف ویدئویی مربوط به سال 2013  که در آن «جن ساکی،» سخنگوی وقت وزارت خارجه آمریکا، در حال ارائه توضیحاتی درباره مذاکره محرمانه با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور بود، خبر داده بودند.

«جان کری،» وزیر خارجه آمریکا، نیز حذف بخشی از ویدئوی سخنگوی وزارت خارجه این کشور درباره توافق هسته‌ای ایران را «احمقانه، خام و بیجا» توصیف کرد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار