المپیک ریو 2016؛

دوپینگ، علت محرومیت 120 ورزشکار از المپیک ریو

دست کم 120 ورزشکار به علت دوپینگ از حضور در بازی های المپیک ریو محروم شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از 11000 ورزشکاری که در بازی های المپیک ریو 2016 حضور داشتند، دست کم 120 تن با محرومیت رو به رو شدند و یا وادار به پس دادن مدال های خود شدند که این آمار برابر است با یک نفر از هر صد ورزشکار.

در این دوره از بازی های المپیک و تا این لحظه 28 مدال از مجموع 773 مدال کسب شده، به ورزشکارانی اختصاص یافته است که به علت دوپینگ با محرومیت رو به رو بوده اند.

به طور تقریبی یک سوم از کشورهای شرکت کننده در بازی های المپیک ریو، دارای ورزشکارانی هستند که به علت دوپینگ با محرومیت دست و پنجه نرم کرده اند.

دست کم 63 کاروان از مجموع 205 کاروان المپیک حاضر در بازی های المپیک ریو 2016، دارای نمایندگانی هستند که به دلیل دوپینگ با محرومیت رو به رو بوده اند.

دوپینگ، علت محرومیت 120 ورزشکار از المپیک ریو

کشور اوکراین با در اختیار داشتن 8 نماینده دوپینگی و پس از آن ایالات متحده امریکا با دارا بودن 7 ورزشکار دوپینگی از این نظر رکورددار هستند.

از ورزشکاران برجسته امریکایی که به دلیل استفاده از مواد نیروزا با محرومیت رو به رو بودند، می توان به جاستین گاتلین و تایسون گای دوندگان این کشور اشاره کرد.


دوپینگ، علت محرومیت 120 ورزشکار از المپیک ریو

علاوه بر این، کشور امریکا با در اختیار داشتن بیشترین ورزشکار در بازی های المپیک ریو، از این نظر رکورددار است که این آمار برابر است با کمتر از 2 درصد.

شایان ذکر است که محرومیت های بیشتر به معنای بیشتر بودن ورزشکاران دوپینگی یک کشور نیست، بلکه نشانه ای از قدرت یک کشور در برنامه ریزی برای انجام آزمایش های دوپینگ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار