اما و اگرهای جلسه محرمانه اصلاح طلبان با روحانی/ از خط و نشان تا بی اطلاعی

نظر تنی چند از فعالان اصلاح طلب را درباره دیدار خصوصی رئیس جمهور با دبیرکل مجمع روحانیون مبارز جویا شدیم.

به گزارش خبرنگار حوزخ احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شماره امروز روزنامه آرمان عبدالله ناصری عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان از دیدار محرمانه روحانی با یکی از بزرگان جریان اصلاحات در راستای انتخابات 96 خبر داد.

بخشی از مصاحبه ناصری به شرح زیر است.

برخی جلسات بين اصلاح‌طلبان با نزديكان آقاي روحانی در دولت صورت گرفته و از سوی ديگر برخی از بزرگان جريان اصلاحات به صورت مستقيم با روحانی صحبت كرده‌اند. از گوشه و كنار خبر می‌رسد كه آقای روحانی قصد دارد آقای محمدعلی نجفی كه يك چهره اصيل اصلاح‌طلب است را به عنوان رئيس ستاد انتخاباتی خود معرفی كند.

به نظر من اين يك انتخاب صحيح و حساب شده است كه می‌تواند رابطه جريان اصلاحات با آقای روحانی و جريان حامی ايشان را تعميق و گسترش دهد. از سوی ديگر برخی از بزرگان جريان اصلاحات در ديدارهای مستقيم با آقای روحانی هشدارها و نگرانی‌های خود را نسبت به انتخابات رياست‌جمهوری سال۹۶ به آقای روحانی اعلام كرده‌اند. به عنوان نمونه يكی از بزرگان جريان اصلاحات به صراحت به آقای روحانی عنوان كرده كه اگر همين مسير خود را در آينده نيز ادامه بدهد ممكن است پايگاه راي خود را از دست بدهد و سال۹۶ در پاستور نباشد. اين چهره برجسته جريان اصلاحات همچنين به آقای روحانی ضرورت تغيير در برخی نگرش‌ها و مديريت‌های دولت را گوشزد كرده است.

پس از تشكيل مجلس دهم برخی از نزديكان آقای روحانی به ايشان فشار آورده بودند كه زمينه انحلال فراكسيون اميد را فراهم كنند تا يك فراكسيون بزرگ‌تر و فراگير‌تر بين اصلاح‌طلبان و حاميان آقای روحانی شكل بگيرد. هنگامی كه اين خبر به جريان اصلاحات رسيده بود يكی از بزرگان جريان اصلاحات در جلسه رودررو با آقای روحانی ايشان را به‌ شدت از اين اقدام پرهيز داده و خطر و پيامدهای چنين كاری را با ايشان مطرح كرده بود.

از سوی ديگر برخی از حاميان آقای روحانی تلاش می‌كنند به ايشان القا كنند كه دارای سازمان رای مستقلی جدا از اصلاح‌طلبان است. اين مساله نيز در جلسه آقای روحانی با يكی از بزرگان جريان اصلاحات مطرح شده است. در اين جلسه كه در منزل آقای روحانی برگزار شده به آقای روحانی در اين زمينه هشدار‌های لازم داده شده كه ايشان دارای سازمان رای مستقل نيست و نبايد با طناب پوسيده برخی افراد به چاه برود.

بدون شك سازمان رای آقای روحانی در انتخابات رياست‌جمهوری آينده جريان اصلاحات خواهد بود و كسی نمی‌تواند اين مساله را كتمان كند. اگر كسی دچار توهم شده و احساس می‌كند آقای روحانی جدا از آرای اصلاح‌طلبان می‌تواند رئيس‌جمهور شود سخت در اشتباه است و اين اشتباه ممكن است به قيمت بسيار گزافی تمام شود.

**برای تشریح جزییات این جلسه با برخی از چهره‌های سیاسی به گفتگو پرداختیم.

غلام‌حسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران، محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، الهه کولایی عضو شورای هماهنگی مجمع زنان اصلاح‌طلب، محمود صادقی عضو فراکسیون امید، داریوش قنبری عضو حزب مردم‌سالاری، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار، آذر منصوری فعال اصلاح‌طلب از برگزاری چنین نشستی با رئیس جمهور اظهار بی اطلاعی کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار