اصفهان؛

تبلیغ در فضای مجازی، ضرورتی انکار ناپذیر

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید طباطبائی نژاد(ره) به بحث و بررسی فعالیت های تبلیغی، ملزومات و راهکارهای آن پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با دعوت از طلاب برای تشکیل پرونده تبلیغی گفت: درکنار تبلیغ شفاهی به سمت تبلیغ نوین حرکت کرده ایم که طلاب می توانند با تشکیل گروه های تبلیغی در سه عرصه رسانه، مجازی و هنری فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی با اشاره به فعالیت های انجام شده در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: انتظار می رود با راه اندازی و حمایت از گروه های تبلیغی، این گروه ها هویت واقتدار لازم را پیدا کنند.

وی گفت: استفاده از رسانه های نوین یک فرصت است و عدم بهره مندی، آن را تبدیل به یک تهدید جدی می کند که داشته های ما را از بین می برد و تبلیغ در فضای مجازی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی افزود: به مقتضای ابزار و امکانات، نوجوانان و جوانان به جای اینکه به دنبال فراگیری عمیق باشند به دنبال نقل و انتقال داده ها و اطلاعات سطحی هستند، که این رویکرد آسیب جدی به دامنه توجه مخاطب وارد نموده و به عنوان مثال درگذشته دامنه توجه یک جوان به سخنران قریب 2 ساعت تخمین زده می شد که اکنون دامنه توجه مخاطب به 8 دقیقه تقلیل پیدا کرده است.

وی در ادامه به یکی دیگر ازآسیب های شبکه های پیام رسان اشاره کرد وگفت: نسل جوان در این شبکه ها با یک سری جریان های فکری پنهان مواجه است که در نگاه اوّل با تبلیغات ظاهری زیبا و دینی جوان را جذب و برای او آبشخور فکری درست می کند که برخی از آنها فرقه های انحرافی هستند و عوارض خطرناکی به دنبال دارند.

رئیس دفترتبلیغات اسلامی اصفهان حمایت های دولت را به عنوان یک راهکار و وظیفه در حل مسائل فرهنگی بیان کرد و افزود: البته نباید از وظیفه فردی غافل باشیم و باید طلاب حتی درصورت عدم حمایت های دولت به انجام وظیفه طلبگی خود بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی در پایان گفت: دفترتبلیغات اسلامی اصفهان یک نرم افزار تلفن همراه طراحی کرده است که محتوای دینی مطابق با نیاز روز طلاب را آماده سازی می کند که به زودی از آن رونمایی خواهد شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.