اديانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت با رفع ايرادات قرارداد IPC مصوبه سومی را ارائه كند/ این قرارداد منتهی به افزايش ضریب توليد می‌شود

رئيس كميته بررسی قراردادهای نفتی گفت: رفع هشت نكته كليدی در مدل جديد قرارداد نفتی می‌تواند جذب سرمایه‌گذار خارجی را افزايش دهد. 


دولت با رفع ايرادات قرارداد IPC مصوبه سومی را ارائه كند/ این قرارداد منتهی به افزايش ضریب توليد می‌شود"علی ادیانی" رئیس کمیته بررسی قراردادهای نفتی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان   با اشاره به بررسي قرارداد IPC با حضور وزير نفت در جلسه غيرعلني امروز گفت: مهمترین مطالبه و دغدغه نمایندگان این بود که نکاتی که منتقدان آشنا به مباحث حقوقی، فنی و نفتی مطرح می‌کنند را دولت در مصوبات خود مورد نظر قرار دهد.

نماينده مردم قائمشهر تصريح كرد: نقدهایی که از جانب نهادها و اشخاص مسئول بیان شد در مصوبه دوم دولت در ارتباط با قرارداد نفتي لحاظ نشده و نقص‌هایی دارد، هشت نکته کلیدی وجود دارد که در مصوبه دوم دولت لحاظ نشده و باید رفع شود.

وي ادامه داد: رفع آن فرصتی خواهد شد تا دولت مصوبه سوم را كه دیگر مغایرتی با قانون نداشته باشد را ارائه كند.

اديانی همچنين در پاسخ به سوالي مبني براينكه سرانجام طرح دو فوریتی سلب مسئولت وزارت نفت براي تنظيم قرارداد نفتي چه مي‌شود، گفت: از لحاظ شکلی هیچ ایراد قانونی ندارد كه مجلس در رابطه با موضوعی ورود کند لذا مي‌تواند شرایط عمومی قراردادی را از طریق تقدیم لایحه و طرح تصویب کند.

عضو هيئت رئيسه كميسيون انرژی مجلس تصريح كرد: در این مورد اگر قرار است اتفاقی بیافتد هشت مورد از مجوزهای قانونی در حوزه تنظیم قراردادهای نفتی كه به وزارت نفت ارائه شده در چهارچوب قانون اختیارات و وظایف وزارت نفت، اساسنامه شرکت ملی نفت، قانون اصلاح نفتي باید اصلاح شود.

رئيس كميته بررسي قراردادهاي نفتي ضمن اشاره به نکات مثبت مدل جديد قرارداد نفتي گفت: نمايندگان منتقد اعتقادي به امحا و حذف آن ندارند بلكه خواهان رفع ايرادات هستند و در صورت اصلاح این قرارداد مي‌تواند جذب سرمایه‌گذار خارجی را نسبت به قراردادهای موجود بیشتر كرده و انگیزه‌های بیشتری را ایجاد کند.

ادياني خاطرنشان كرد: رفع ایرادات باعث مي‌شود در رقابت با کشورهای همسایه و اکتشاف نفت و گاز موفق عمل کنیم و دیگر آنکه این قرارداد منتهی به افزايش ضریب بازیافت و توليد مي‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار