هاشمی در نشست خبری مطرح کرد:

لزوم صدور کارت ملی برای معتادان تهران/ متکدیان ماهیانه 3 میلیون تومان درآمد دارند

استاندار تهران با بیان اینکه باید امر شناسایی معتادان متجاهر تسهیل یابد، گفت:‌ به مسئولان در سازمان ثبت احوال دستور دادم تا برای این افراد کارت ملی صادر کنند.

لزوم صدور کارت ملی برای معتادان تهران/ متکدیان ماهیانه 3 میلیون تومان درآمد دارند
به گزاش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های من مسئله کم توجهی به استان‌ تهران بود  که شهرستان‌های اطراف شهر در سایه قرار گرفتند، در همین راستا تلاش کردیم تا توانمندی این شهرستان‌ها را به اطلاع مردم برسانیم.

وی افزود:‌ هر یک از شهرستان‌های استان تهران به اندازه برخی از استان‌های کشور جمعیت دارد، اما به دلیل مجاورت با شهر تهران برخی از شهرستان‌ها فاقد بیمارستان بودند.

هاشمی با اشاره به اینکه روند ایجاد فاضلاب در استان تهران به کندی پیش می‌رود تصریح کرد:‌ قرار است هر دوماه یکبار یک تصفیه‌خانه در استان افتتاح شود وما به شدت به پساب نیازمند هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه می‌توانیم از پساب سالم در بخش کشاورزی استفاده کنیم گفت:‌ این امر در دستور کار جدی استانی قرار گرفته است، همچنین با توجه به اینکه آب شرب خیلی از مناطق شهر تهران از لحاظ کمی و کیفی مشکل داشت، جلسات متعددی را برگزار کردیم تا هیچگونه مشکل کیفی آب شرب در استان تهران وجود نداشته باشد.

*کمربندی سوم فروردین 96 به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار تهران در ادامه گفت: احداث کمربندی دوم تصویب و کمربندی سوم هم در دستور کار قرار گرفته تا بار ترافیکی تهران کاهش یابد و این 2 طرح قطعا در کیفیت هوای تهران تأثیر دارند، کمربندی سوم هم در فرودین سال 96 به بهره‌برداری می‍‌‌ رسد که پیمانکار آن قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

وی یادآور شد: برای حل مشکل آب در شرق تهران که با 50میلیون متر مکعب کمبود آب مواجه بود انتقال آب از سد ماملو این مشکل را برطرف کرد و ما توانستیم کارهای حیاتی و ضروری استان تهران را انجام دهیم.

هاشمی اظهار داشت:‌ برای کمک به رفع مشکل ترافیک تهران و کیفیت هوای تهران کارهای بسیار عظیمی را انجام دادیم که بحث آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های اصلی ما در دولت یازدهم بود و یک کمیسیون در  کنار 7کمیسیون اصلی دولت با عنوان تهران و کلان‌ شهرهای کشور تشکیل شد، می‌توانیم اعلام کنیم با خروج 17هزار تاکسی فرسوده هوای تهران نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است.

*سهم 25درصدی استان تهران از مسکن مهر

استاندار تهران با بیان اینکه 25درصد از مسکن مهر‌ در کشور متعلق به استان تهران است، گفت: امر خدمت رسانی به این شهرها بسیار پیچیده و استقبال مردم نیز خوب نبود، در مسکن مهر پردیس هزینه خدمات رسانی بسیار بیشتر از احداث مسکن مهر بود، اما ما نگذاشتیم مشکلی در این مسکن‌ها پیش آید و چارچوب اصلی خود را بر پایه تحویل مسکن مهر در صورت آمادگی زیر ساخت‌ها بنا کردیم.

*حضور متکدیان هندی و پاکستانی در استان تهران

هاشمی در خصوص متکدیان شهر و استان تهران گفت:‌ متکدیان به صورت تشکیلاتی فعالیت می‌کنند و ماهیانه حدود 3میلیون تومان درآمد دارند.

وی افزود: بسیاری از متکدیان از کشورهای دیگر مانند هند و پاکستان برای امر تکدی گری به ایران مهاجرت می‌کنند و به تازگی 80نفر از آنان از کشور میا‌نمار شناسایی شده‌اند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه شناسایی معتادان متجاهر نیز باید تسهیل یابد گفت: به مسئولان در سازمان ثبت احوال دستور دادم تا برای این افراد کارت ملی صادر کنند.

* افزایش 5میلیونی وام برای متقاضیان مسکن مهر

وی با بیان اینکه 5میلیون تومان به وام درخواستی متقاضیان و ثبت نام کنندگان مسکن مهر در استان تهران افزوده می‌شود، گفت: دولت برای تسریع تحویل مسکن مهر تمام قد وارد شده است، امیدواریم تا پایان سال خدمت‌رسانی به شهرهای جدید در مسکن مهر استان تهران انجام شود و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

هاشمی یادآورشد: شبکه استانی که سال گذشته به شبکه HD منتقل شده بود، در 24نقطه تهران امکان دریافت این شبکه وجود نداشت که با پیگیری‌های مسئولان استانی مجدد به عنوان شبکه تهران شناخته شد، شهر تهران با جمعیت 13میلیونی برای بیان و انعکاس اخبار مربوط به این شهر دارای شبکه استانی شد، هم اکنون شبکه 5 با کیفیت مطلوب برای مردم تهران راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: در این زمینه از تلاش‌های ریاست جدید صدا و سیما برای راه‌اندازی این شبکه تشکر و قدردانی می‌کنم.

*اجرای 4هزار و 256 طرح با اعتبار 11هزار میلیارد تومان در استان تهران 

استاندار تهران از اجرای 4هزار و 256 طرح با اعتبار 11هزار میلیارد تومان در استان تهران و در 3سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز 642طرح با اعتبار 1میلیارد و 545 میلیون تومان هم زمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

هاشمی با اشاره به سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به شهرستان‌های استان تهران اظهارداشت: رئیس جمهور در طول مدت روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به شهرستان‌های ملارد، شهریار، شهرقدس، اسلامشهر، رباط کریم و شهرستان ری سفر استانی داشته و 1850میلیارد تومان اعتبار  برای این شهرستان‌ها در نظر گرفت شد.

وی گفت:‌ دستگاه قوه قضائیه نیز برای استان تهران 3روز زمان بازدید داشتند و مبلغ یک هزار و 60 میلیاد تومان برای استان تهران و با هدف تجهیز قضایی استان تخصیص داده‌اند.

* ایجاد 425هزار اشتغال جدید در تهران

استاندار تهران گفت: 425 هزار و 511 اشتغال جدید تا پایان سال 94 در استان تهران ایجاد شد که از این میزان 35درصد شامل بخش صنعت، 63 درصد بخش خدمات و 15درصد در بخش کشاورزی بوده است، همچنین استان تهران ماهانه 700میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کرد که بودجه عمرانی این استان حدود 500میلیارد تومان بود.

هاشمی تاکید کرد:‌ اگر مبلغ یارانه به دست نیازمندان واقعی برسد و افراد ثروتمند این یارانه را دریافت نکنند، می‌توانیم به اشتغال و رونق اقتصادی 100درصدی در استان تهران دست یابیم.

وی با اشاره به شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: در بسیاری از شهرستان‌های این استان بیمارستان‌ها فعال هستند و تعدادی از آن نیز اوایل سال آینده افتتاح می‌شوند که با این کار نگرانی بهداشت و درمان در اطراف تهران کاهش می‌یابد.

استاندار تهران با اشاره به بخش کشاورزی استان تهران گفت: 9محصول اصلی در این استان کشت می‌شود و رتبه اول کشوری را حائز شده است، امسال 600هزار تن از تولیدات کشاورزی در استان تهران افزایش یافته است.

هاشمی اظهار داشت: 8هزار و 266 تغییر کاربری، رفع تصرف هزار هکتار از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها از دیگر دست‌ آوردهای استان تهران در 3سال گذشته است.

*صنایع آلاینده به خارج از شهر منتقل شوند

وی با تاکید بر اینکه صنایع آلاینده برای کاهش آلودگی هوای پایتخت باید به خارج از شهر منتقل شوند، گفت: ‌12 هزار هکتار از اراضی برای انتقال صنایع پیش بینی شده است.

استاندار تهران در پایان با اشاره به اینکه بحث آبخیزداری یکی از مسائلی است که از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند، مطرح کرد:‌ برای جلوگیری از وقوع بحران در استان تهران تاکنون منابع محدودی در اختیار ما قرار گرفته و روند کار با سرعت انجام نمی‌شد، اما این کار را در دستور کار استانی قرار دادیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
دولت برای فقیران کارتون خوا ب قبل سال ۹۲ ماه مبارک رمضان ،وظیفه دارند ،برای فقیران یک هکتار خانه زمین کشت برای خانواده های نیازمند فراهم کونند ،ودر نزدیکی محل کشت وکار زمین شان ،مسکن برای فقیران بسازید .
وحقوق ماهیانه آنها ۳ ملیون تومان باشد.
وبرای آنها تراکتور بخرید ،ماشین پژو بخرید
وبعد ۴ سال دیگر آنها را به حال خودشان رها کونید
ترک اعتیاد و درمان بیماران خاص مهم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
باید به مردم یاد بدن که به گداها و دستفروشها کمک نکنن
آخرین اخبار