گوگل اندروید 7 "نوقا" را منتشر کرد/برترین ویژگی‌ها

روز گذشته، گوگل آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "تک تایمز"، روز 22 اوت (1 شهریور)، شرکت گوگل آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را با نام "نوقا" منتشر کرد. نخستین دستگاه‌هایی که این سیستم‌عامل را دریافت خواهند کرد، دستگاه‌های نکسوس خواهند بود. کاربرانی که از دستگاه‌های اندرویدی دیگری استفاده می‌کنند، باید تا زمان انتشار اندروید نوقا از سوی شرکت سازنده دستگاهشان منتظر بمانند.

حال، با برخی از ویژگی‌های اندروید 7 نوقا آشنا می‌شویم:

به روز رسانی "دوز"
این قابلیت که در اندروید مارشمالو -- نسخه 6 اندروید -- معرفی شد، به افزایش عمر باتری و شارژدهی دستگاه کمک می‌کند. هنگامی که دستگاه اندرویدی مدتی بی حرکت در نقطه‌ای باقی بماند، الگوریتم‌های "دوز" دستگاه را به حالت آماده باش می‌برند و به این صورت باعث می‌شوند دستگاه از شارژ کمتری استفاده کند. حال در اندروید نوقا، این قابلیت به روز رسانی شده است و اکنون در صورتی که دستگاه در حرکت نیز باشد، این ویژگی فعال خواهد شد.

اعلامیه‌ها
اکنون کاربران می‌توانند تمامی اعلامیه‌های هر برنامه را به سادگی مشاهده کنند. همچنین، قابلیت "پاسخ مستقیم" به کاربران اجازه می‌دهد در اعلامیه‌ها به پیام‌هایشان پاسخ دهند. در این صورت، برای پاسخ به پیام‌ها دیگر نیازی به باز کردن برنامه‌ها نخواهد بود. همچنین می‌توان برای حذف کلی اعلامیه‌ها از یک برنامه خاص، روی آن اعلامیه ضربه زد و مدتی انگشت را نگه داشت. به این صورت به سادگی می‌توان به تنظیمات آن برنامه دسترسی یافت.

قابلیت چندپنجره‌ای
اندروید 7 نوقا به کاربران اجازه می‌دهد به صورت همزمان با 2 برنامه در صفحه نمایش دستگاه خود کار کنند. اما این ویژگی ممکن است در حال حاضر برای تمام برنامه‌های اندروید فعال نباشد.

بهینه‌سازی در مصرف اینترنت
کاربران در نسخه جدید اندروید می‌توانند دسترسی برنامه‌ها به اینترنت سیم‌کارت را محدود کنند. همچنین با فعال کردن این قابلیت، می‌توان مشخص کرد کدام برنامه‌ها در پیش‌زمینه نمی‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. در این صورت، حتی اگر از این برنامه‌ها استفاده کنید، در مصرف اینترنت سیم‌کارت صرفه‌جویی خواهد شد.

نصب سریع و اشغال فضای کمتر به وسیله برنامه‌ها
گفته می‌شود در اندروید نوقا، برنامه‌ها 75 درصد سریع‌تر نصب خواهند شد و 50 درصد حافظه کمتری را اشغال خواهند کرد. این دستاورد به دلیل استفاده تیم اندروید از یک الگوریتم فشرده‌سازی جدید بوده است.

منوی "تازه‌ها"ی خلوت‌تر
در اندروید نوقا، هنگامی که از یک برنامه برای مدتی استفاده نشود، این برنامه به صورت اتوماتیک از منوی تازه‌ها حذف می‌شود. همچنین، در اندروید 7 یک دکمه برای بستن تمامی برنامه‌ها به صورت همزمان تعبیه شده است.

تِم صفحه‌کلید
اکنون می‌توان صفحه‌کلید اندروید نوقا را شخصی‌سازی کرد. در منوی تنظیمات، کاربران به 16 تم صفحه‌کلید دسترسی خواهند داشت. همچنین می‌توان از تصویر پس‌زمینه دستگاه به عنوان تم صفحه‌کلید استفاده کرد.

بازی مخفی "نکو آتسوم"
گوگل در تمامی نسخه‌های اندروید بازی‌هایی را مخفی کرده است. این موضوع درباره اندروید 7 نیز صدق می‌کند. کاربران می‌توانند در منوی تنظیمات به این بازی ساده و در عین حال جذاب دست یابند.

واقعیت مجازی
در اندروید 7 نوقا یک حالت واقعیت مجازی وجود دارد. این قابلیت در صورتی که دستگاه قدرتمند باشد، عملکرد مناسب‌تری خواهد داشت. گوگل اعلام کرده است قصد دارد بر پلتفرم واقعیت مجازی خود که بر پایه اندروید ساخته شده است، تمرکز بیشتری داشته باشد.

پس از انتشار نخستین نسخه عمومی اندروید 7، گوگل اعلام کرده است نخستین به روز رسانی امنیتی برای نوقا نیز در راه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار