آمریکا از همکاری مشترک رهبران دولت وحدت ملی افغانستان حمایت می‎کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن حمایت از دولت وحدت ملی افغانستان، از رهبران این دولت خواست تا به صورت مشترک برای منافع کشورشان کار کنند.

آمریکا از همکاری مشترک رهبران دولت وحدت ملی افغانستان حمایت می‎کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن حمایت از دولت وحدت ملی افغانستان، از رهبران این دولت خواست تا به صورت مشترک برای منافع کشورشان کار کنند.
 
«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی در کنفرانس خبری خود در حمایت از دولت وحدت ملی افغانستان اعلام کرد که این دولت تاکنون اقدامات مهی را انجام داده است.
 
وی در ادامه از رهبران این دولت خواست تا با همکاری مشترک منافع کشورشان را تامین کنند. این در حالی است که «جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان اعلام کرد که «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی و «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دومین جلسه مشترک خود را برای حل اختلاف بر سر تفاهم نامه دولت وحدت ملی این کشور برگزار کردند.
 
لازم به ذکر است که هفته گذشته نیز یک نشست مشترک بین رئیس اجرایی و رئیس جمهور افغانستان  برگزار شد و قرار است نشست سومی هم برگزار شود.
 
مهر نوشت: چندی پیش انتقاد شدید عبدالله عبدالله از اشرف غنی سبب تنش بین این دو رهبر دولت وحدت ملی افغانستان شد که هنوز هم این تنش ها و اختلافات حل نشده و ادامه دارد.
 
همه اینها درحالی مطرح می شود که موعد دوساله‌ دولت وحدت ملی افغانستان به اتمام رسیده است و برخی محافل سیاسی این کشور می‌گویند این دولت دیگر مشروعیت ندارد و باید دولت موقت تشکیل شده و انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.