افزایش 8 هزار میلیاردی بودجه طرح تحول سلامت

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هشت هزار میلیارد تومان به بودجه طرح تحول نظام سلامت اضافه شده و طرح تجمع بیمه‌ها به شرط تامین منابع مالی در همین دولت انجام می‌شود.

ایرج حریر چی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به لزوم همکاری قوه مجریه و دستگاههای اجرایی در اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت به شرط تأمین منابع مالی پایدار برای یک دوره زمانی ده ساله مناسب بوده که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی حمایت‌های کافی را در اختصاص دادن به منابع مالی از این طرح کرده است.

وی یادآور شد: آخرین مصوبه ابلا‌غی مجلس در جهت حمایت از این طرح هشت هزار میلیارد تومان بوده که ما امیدواریم با تامین منابع مالی لازم در راستای اجرای سیاست های ابلا‌غی کلی مقام معظم رهبری این طرح به خوبی در کشور ادامه پیدا کند.

حریر‌چی عنوان کرد: در جهت توسعه طرح تحول سلامت و ارتقا مدیریت بر سیستم، مجلس همکاری‌های خوبی در این زمینه با ما انجام داده و آسیب ‌شناسی برای ارتقای این طرح در وزارتخانه انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: در اجرای برنامه ششم بعضی از مواد کلیدی طرح تحول نظام سلامت به وسیله دولت محترم لحاظ شده که به صورت دو لایحه این طرح به مجلس ارائه و نمایندگان مجلس مواد پیشنهادی را به آنها اضافه کردند.

حریر‌چی اذعان داشت: امیدوارم این طرح در کمیسیون بهداشت و صحن علنی مجلس به تصویب برسد تا بحث سلامت کشور با مشکل روبرو نشود.

قائم مقام وزیر بهداشت ابراز داشت: بعضی از طرحهای جدید به دلیل محدودیت منابع مالی و دیر اجرا شدن بر‌جام با روند کندی انجام می‌شود اما به طور کلی وزارت بهداشت در صدد اجرای همه طرحهای حوزه سلامت است.

وی گفت: بنابر تاکید ریاست مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان طرح تجمیع بیمه‌ها به شرط تأمین منابع مالی در همین دولت اجرایی شده و وزارتخانه تابع قوانین و دستورات مجلس در این زمینه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار