یک میلیون کودک در افغانستان دچار سوء تغذیه‌اند

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد: یک میلیون کودک در افغانستان دچار سوء تغذیه‌اند.

یک میلیون کودک در افغانستان دچار سوء تغذیه‌اند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرده است که یک میلیون کودک در افغانستان به سوء تغذیه گرفتار اند دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرده است که یک میلیون کودک در افغانستان به سوء تغذیه گرفتار اند.

این دفتر گفته که سو، تغذیه کودکان افغان را در مقابل بیماری های گوناگون که در دیگر کشور ها قابل درمان است بیشتر آسیب پذیر کرده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل سوء تغذیه را "قاتل خاموش" کودکان افغان خوانده و گفته است که از هر هزار نوزاد در افغانستان، 55 تن آنها پیش از رسیدن به پنج سالگی می میرند.

مطابق آمارهای انتشار یافته این دفتر 82 درصد کودکان افغانستان پیش از نخستین سالگره تولد شان جان می دهند.

در این گزارش آمده است که بسیاری از این کودکان در اثر ابتلا به بیماری‌های قابل وقایه و تداوی، مانند اسهال و سینه-بغل جان داده اند.

این بیماری ها که در اغلب کشورها یک مشکل صحی معمول پذیرفته شده به دلیل سوء تغذیه برای کودکان افغان خطرناک‌تر است و بیشتر کودکان مناطق دور دست افغانستان را تهدید به مرگ می کنند.

گفته شده که در مجموع 2.7 میلیون نفر در افغانستان از سو، تغذیه رنج می برند و گفته شده است تنها 60 درصد جمعیت این کشور زیر پوشش خدمات صحی قرار دارند.

در گزارش از اینکه تاسیسات صحی کار اندکی برای رسیدگی به کودکان و افراد بزرگ سال مبتلا به سوء تغذیه انجام می دهند اظهار نگرانی شده است.

مطابق آمار ارایه شده در گزارش تنها 38 درصد از تاسیسات صحی افغانستان خدمات تغذیه ای فراهم می کنند.

به نوشته بخدی؛ دفتر هماهمنگی امور بشر دوستانه ملل همچنان در گزارش خود گفته است که در نیمه نخست سال روان میلادی 338 کودک در جنگ میان نیروهای دولتی و طالبان کشته شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار