خرید و فروش اینترنتی جمجمه واقعی انسان در عصر مدرن + تصاویر

کارشناسان از خرید و فروش غیر قانونی اسکلت انسان‌های باستانی در سایت‌های اینترنتی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با وجود اینکه خرید و فروش اسکلت انسانی و یا خود انسان بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع است، اما این تجارت پر رونق این روزها در فضای مجازی طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

دانشمندان با مطالعه در سایت های اینترنتی در فاصله سال‌های 2012 تا 2013 بیش از 450 مورد فروش جمجمه انسان را در سایت اینترنتی ebay شناسایی کرده‌اند.

این جمجمه ها با قیمت هشت هزار و 575 دلار به طور میانگین به فروش می‌رسند که در همین تجارت برخی افراد به کار طراحی بر روی جمجمه ها می پردازند و روی آنها نقاشی کرده یا آویزهایی از جواهرات به آنها وصل می کنند تا آنها را با قیمت بالاتر به فروش برسانند.

این جمجمه ها معمولاً از حفاری های غیر مجاز یا سرقت از سردابه ها و آرامگاه‌‌های قدیمی متعلق به قرون گذشته جمع‌آوری می‌شوند که احتمالاً زمانی به بیماری های خطرناک مبتلا بوده‌اند.

خرید و فروش اینترنتی جمجمه واقعی انسان در عصر مدرن + تصاویر

با وجود منع فروش اسکلت در برخی ایالت های آمریکا هنوز بازار این تجارت داغ است و حتی برخی فروشندگان اسکلت شماره حساب و تلفن خود را به راحتی در سایت های اینترنتی به اشتراک گذاشته و نگرانی از بابت دستگیری یا کنترل خط تلفنشان ندارند.

تجارت استخوان و اسکلت نخستین بار در قرن‌های پیشین از سوی دو کشور هند و چین در دنیا رواج پیدا کرد. در این دو کشور بر اساس رسوم تدفین، جسدها را می‌سوزانند. خانواده های فقیر که توانایی سوزاندن اجساد عزیزان خود را ندارند در ازای یک مبلغ ناچیز آنها را می فروشند!

در سال 1985 یک تاجر ناشناس اسکلت اقدام به فروش بیش از 1500 اسکلت کودک متعلق به کشور هندوستان کرد که علت مرگ آنها ناشناخته بوده و گمان ها بر این است که آنها به قتل رسیده اند. پس از این اتفاق، دولت هندوستان صادرات بقایای انسانی از این کشور به سایر کشورها را قدغن کرد.

همچنین در کشور چین که فروش اسکلت انسان رواج فراوان دارد، فروش و صادرات اسکلت و جنازه انسان از سال 2008 ممنوع اعلام شده است.

خرید و فروش اینترنتی جمجمه واقعی انسان در عصر مدرن + تصاویر

از طرفی، نهادهای پزشکی و تحقیقاتی اعلام کرده‌اند به منظور توسعه علم پزشکی و مطالعه بر روی برخی بیماری‌ها و تشریح بدن انسان به اسکلت و جنازه انسان نیاز دارند. ضمن اینکه می توان از استخوان افراد مرده برای پیوند و تعویض استخوان برای افراد آسیب دیده استفاده کرد.

گفتنی است؛ قانون به تعداد معدودی از شرکت‌ها این امکان را داده تا پس از دریافت جنازه از اهداکننده گوشت آن را با استفاده از دستگاه های مخصوص از استخوان جدا کنند و اسکلت را جهت مصارف پزشکی به مراکز تحقیقاتی تحویل دهند.

اکنون بحث در خصوص قانونمند بودن یا نبودن فروش اسکلت با مصارف پزشکی در دنیا به یک چالش عظیم تبدیل شده است.

منبع: National Geographic

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار