آبادان؛

اعزام زوج های شادگانی به اردوی استانی و سفر مشهد

زوج های شادگانی به اردوی استانی و سفر مشهد اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ضمن تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به احادیث نبوی در رابطه با اهمیت ازدواج، گفت: اهمیت ازدواج  بر هیچکس پوشیده نیست و نیاز هست با توجه به تبلیغات سوء دشمنان، آحاد جامعه با مشارکت جدی، زمینه ازدواج آسان جوانان در سطح جامعه را فراهم کنند.

آلبوغبیش افزود: به میمنت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و هفته ازدواج، کلیه افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی اداره بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و در این هفته عقد و ازدواج کنند به اردوی استانی و به قید  قرعه، به سفر مشهد مقدس اعزام می شوند.

وی همچنین بر ضروت همکاری همه دستگاههای اجرایی در هفته ازدواج تاکید کرد و گفت: ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان باید نسبت به اجرایی کردن برنامه های این هفته و برگزاری هر چه با شکوهتر این برنامه ها همت کنند.

معاون فرماندار شادگان به آمار ازدواج و طلاق در سالهای ۹۳ و ۹۴ در سطح این شهرستان اشاره کرد و افزود: در  سال ۹۳ تعداد یک هزار و ۸۶۱ فقره و طلاق ۱۰۴ فقره ازدواج و همچنین در سال ۹۴ تعداد یک هزار و  ۹۱۷ فقره ازدواج و ۹۷ فقره طلاق ثبت شده که این آمار بیانگر کاهش درصد طلاق در سال ۹۴ نسبت به  سال قبل بوده است.

آلبوغبیش با اشاره به  برنامه های اجرایی هفته ازدواج در این شهرستان گفت: برپایی نمایشگاه حقوق خانواده، نشست های خانواده محور با اساتید دانشگاه و صاحب نظران با موضوع گفتمان خانواده، نشست جوانان با ائمه جمعه، دیدار مسئولان شهرستان با زوجین جوان شهری و روستایی و خانواده شهداو... از مهمترین برنامه های هفته جوان در این شهرستان است.

وی افزود: در راستای تسهیل در ازدواج مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، کالاهای خانگی مورد نیاز و ضروری مزدوجین در سال ۹۵ نیز تامین می شود.

هفته ازدواج از اول ذی‌الحجه یعنی ۱۳ شهریورماه آغاز و تا نوزدهم شهریورماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.